شناسهٔ خبر: 158304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی متقاضیان طرح جوانی جمعیت تسریع می‌شود

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مسئول جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه هماهنگی با روسای ادارات راه و شهرسازی استان بر تسریع در تامین زمین‌های طرح نهضت ملی و طرح جوانی جمعیت در شهرستان‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌رضوی)، مرضیه مولوی مسئول جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی استان شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی و استفاده از ظرفیت توافق با مالکان را به‌عنوان ۲ راهکار مهم برای تأمین زمین عنوان کرد و گفت: رؤسای ادارات در شهرستان‌ها مکلفند با پشتیبانی فرماندار شهرستان، اراضی مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده و خارج از شهر را شناسایی کنند.

وی در ادامه با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: بر اساس ماده سه و چهار این قانون خانوارهای دارای چهارقلو یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال و سه فرزندی که فرزند سوم پس از تاریخ ابلاغ این قانون متولد شده باشد، می‌توانند از طرح واگذاری زمین بهره‌مند شوند.

مولوی افزود: با توجه به اهمیت قانون جوانی جمعیت رؤسای ما موظفند که نسبت به ساماندهی متقاضیان این طرح اهتمام جدی داشته‌باشند و براساس اولویت دستورالعمل این قانون اقدام کنند.

مسئول جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی استان در پایان بر برگزاری نشست‌های شورای مسکن شهرستان‌ها با حضور فرمانداران تأکید کرد.

گفتنی است خراسان‌رضوی دارای ۴۰۴۹۵ متقاضی جوانی جمعیت است که از این تعداد ۱۷۶۶۳ نفر تایید نهایی شده‌اند، مقرر است همزمان با سراسر کشور در استان خراسان‌رضوی در پویش مهدوی، قرارداد واگذاری زمین رایگان به متقاضیان اهدا شود.