شناسهٔ خبر: 158367 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

نشست هماهنگی محیط‌زیست و تغییر اقلیم سازمان همکاری شانگهای در وزارت امورخارجه برگزار شد

ع نشست هماهنگی محیط‌زیست و تغییر اقلیم سازمان همکاری شانگهای با حضور رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در وزارت خارجه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با توجه به نام‌گذاری سال ۲۰۲۴ میلادی به‌عنوان سال اکولوژی سازمان همکاری شانگهای، نشست هماهنگی محیط‌زیست و تغییر اقلیم این سازمان در سالن علامه عسکری وزارت امورخارجه برگزار شد.

در این نشست در خصوص اسناد مربوط به توافق نامه در زمینه حفاظت از محیط‌زیست، همکاری برای توسعه مناطق طبیعی حفاظت شده و اکوتوریسم، برنامه اجرایی کشورهای عضو برای سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷، چگونگی ثبت مشکلات محیط‌زیستی، مدیریت پسماند در کشورهای عضو، فناوری سبز و کمربند سبز و فرایندها و دستورالعمل‌های جلسات رؤسای نهادهای محیط‌زیستی و سند همکاری با برنامه محیط‌زیست سازمان ملل موسوم به یونپ که توسط کشور قزاقستان به سازمان همکاری شانگهای پیشنهاد شده گفت و گو و تصمیم گیری شد.

این نشست با حضور و مشارکت رؤسا و مدیران وزارت خارجه، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان هواشناسی کشور، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه شهید بهشتی به‌جهت طرح نقطه نظرات کشورمان در این خصوص برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جمهوری اسلامی ایران در جریان بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای که ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در «دهلی‌نو» برگزار شد به‌شکل رسمی به‌عنوان نهمین عضو اصلی این سازمان مهم منطقه ای پذیرفته و معرفی شد.