شناسهٔ خبر: 158385 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آموزش مفاهیم و اصول ایمنی در مدارس حاشیه خطوط ریلی

راه آهن خراسان کارشناسان راه آهن جنوب با حضور در مدارس حاشیه خطوط ریلی، به آموزش حضوری و چهره به چهره به دانش آموزان، مربیان و معلمان این مدارس پرداختند و آنان را با مفاهیم و اصول ایمنی آشنا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت راه‌آهن، کارشناسان راه آهن جنوب با حضور در مدارس متوسطه اول و دوم انقلاب و پیامبر اعظم (ص) روستای خسروی، دانش آموزان را با مفاهیم و اصول ایمنی، تردد صحیح و ایمن خود و احشام، عبور وسایل‌نقلیه از گذرگاه‌های مجاز، آشنایی با تهدیدات و آسیب‌هایی که در صورت غفلت و به‌علت حضور ناآگاهانه در حریم ریلی ممکن است به وجود بیاید و … آشنا کردند.

در پایان این دیدار، پرسش‌هایی از سوی کارشناسان این اداره کل در رابطه با راه آهن و حریم ریلی از دانش آموزان پرسیده شد و به دانش آموزانی که به سؤالات پاسخ صحیح داده‌بودند و سایل ورزشی اهدا شد.

اداره کل راه آهن جنوب در راستای کاهش سوانح برخورد عابر، وسیله نقلیه، سنگ پرانی و … پیش از این با تشکیل کارگروهی به شناسایی نقاط حساس خطوط ریلی پرداخته و ضمن مذاکره با روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان، در حال انجام اقداماتی برای آموزش و فرهنگ سازی مستمر دانش آموزان به‌عنوان همیار راه آهن و جلب همراهی و مشارکت این عزیزان برای پیشگیری از سوانح است.