شناسهٔ خبر: 158388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیده انسیه سید جوادی مشاور بانوان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

زنان باید در مشاغل مدیریتی امکان کار و فعالیت داشته باشند

سید جوادی مشاور بانوان و امور خانواده وزارت راه و شهرسازی در نهمین نشست سیاستگذاری و راهبردی مشاوران بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بر انتصاب بانوان در مشاغل مدیریتی، ارتقا و ظرفیت‌سازی حضور بانوان همکار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، سیده انسیه سید جوادی مشاور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی تاکید ویژه‌ای در به کارگیری ظرفیت‌های بانوان در تمام زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی دارند، بانوان که در صف اول خدمت‌رسانی وزارت در حوزه‌های نهضت ملی، جوانی جمعیت، راهداری، راهسازی، بازآفرینی، ساخت مسکن، شهرسازی و معماری و بنادر، راه آهن و ... فعالیت می‌کنند، باید در مشاغل مدیریتی نیز امکان کار و فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بند ح تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: از تمام مدیران ستادی وزارت متبوع، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه می‌خواهم از ظرفیت‌های این بند قانونی در توانمندسازی حوزه بانوان، حمایت از فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده... استفاده کنند و مشاوران بانوان سازمان‌ها در این زمینه با جدیت بیش‌تری پیگیر باشند.

سیده انسیه جوادی در ادامه خواستار حضور زنان در مشاغل مدیریتی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها شد و گفت: از زمان حضور مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر بذرپاش ۱۲۰ بانو در پست‌های مدیریتی منصوب شدند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی گفت: با تزریق نشاط و شادابی در محیط کاری بانوان از مزایای خانواده‌های سالم و پویا در مجموعه خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی برخوردار و بهرمند خواهیم شد.

در این مراسم شهربانو حسینی مشاور بانوان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به ارائه گزارش از آخرین وضعیت بانوان شاغل در این اداره کل پرداخت، در ادامه محمد لقب دوست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان تهران نیز توضیحاتی در خصوص سختی کار و فعالیت بانوان شاغل به لحاظ تعدد موضوعات کاری و ارباب رجوع ارائه کرد.

 نهمین همایش راهبردی امور بانوان وزارت متبوع در محل مجموعه نفت آبعلی برگزار شد.