شناسهٔ خبر: 158392 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواشناسی کشور:

نحوه پیش‌بینی‌های جوی و اطلاع رسانی به کاربران بهبود یافته است

تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور از بهبود نحوه پیش‌بینی‌های جوی و اطلاع رسانی به کاربران خبر داد و گفت: پیش‌بینی قطعی در هواشناسی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: نگاه برخی مردم درباره پیش‌بینی‌های هواشناسی ایده آل گرایانه است اما طبیعتا وقتی دانش این موضوع را داشته باشند می‌دانند که احتمال ایده آل پیش بینی کردن تقریبا صفر است و نمی‌توان نسبت به آینده یک حرف قطعی زد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش مسلمان در جلسه هماهنگی ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: بسیاری از بازخوردهایی که از وضعیت پیش بینی‌ها و عملکرد سازمان هواشناسی در مسئولین و مردم می‌بینیم، بازخوردهای مثبتی نسبت به گذشته است.

وی افزود: بازخوردهای جامعه نسبت به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی حداقل در سال‌های اخیر خیلی بهتر شده است، هم نحوه پیش بینی‌ها و هم اطلاعاتی که به کاربران ارائه می‌شود خیلی بهتر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مفهومی‌تر شده و مردم اطلاعات این هشدارها را درک کرده و از آنها بهره می‌برند.

تاج‌بخش در بخش دیگری عملکرد امسال سازمان هواشناسی کشور در جشنواره شهید رجایی را ستود و عنوان کرد: همکاری خیلی خوبی انجام شد که خروجی آن یک  اتفاق خوب برای سازمان بود.

وی افزود: اینکه در جشنواره شهید رجایی امسال از سازمان هواشناسی کشور تجلیل شد، یک گام بلند است که برای نخستین بار در چند سال اخیر برداشته شده است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر ضرورت تداوم همدلی و همراهی کارکنان برای جشنواره شهید رجایی پیش رو گفت: جدای از اینکه نتیجه کار چیست، اینکه همه دست به دست هم می دهند تا یک خروجی واحد خوب برای سیستم استخراج شود، کار ارزشمندی است.