شناسهٔ خبر: 158403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه شهر جدید گلمان در کانون توجه راه وشهرسازی

آذربایجان غربی مدیرکل راه شهرسازی آذربایجان غربی گفت: شهر جدید گلمان بر مدار توسعه قرار گرفته و توجه به بخش زیرساختی در اولویت راه و شهرسازی استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو در جلسه بررسی وضعیت اجرای پروژه های در دست اجر در شهرجدید گلمان بیان کرد: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها و احداث فضاهای خدماتی، آموزشی و درمانی مطابق سرانه‌های طرح جامع و تفصیلی مصوب شهر جدید گلمان اقدامات قابل توجه بوده که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲ مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه، درمانگاه، یک باب مسجد، مجموعه ورزشی، مرکز تجاری و ۳ پارک در این شهر ایجاد شده و مشغول ارائه خدمات است.

مدیرکل راه شهرسازی آذربایجان غربی گفت: شهر جدید گلمان در حال حاضر دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده و ۳ هزار و ۳۵۰ خانوار در ۱۰۰ هکتار از اراضی شهر جدید گلمان مستقر هستند.

حمزه‌لو با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان نیز، بیان کرد: در حال حاضر هفت هزار واحد برای نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان بارگزاری شده که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی افزود: پاسخ‌گویی به نیازهای مسکن اقشار گوناگون، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به نقاط شهری، ساماندهی فضای سکونت‌گاه‌ها، جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت اراضی و بازدارندگی از تخریب اراضی کشاورزی از مزایای تبدیل و توسعه گلمان به شهر جدید است.

مدیرکل راه شهرسازی آذربایجان غربی گفت: راه دسترسی آنتنی از محور ارومیه -گلمان  باید مشخص گردد و بازگشایی، زیرسازی و راه اندازی محور شریانی به مشک آباد نیز تعیین تکلیف شود.

حمزه لو افزود: دسترسی از الیاس آباد به محور شهید کلانتری و شهرک های صنعتی نیز بررسی و مشخص گردد.

وی اضافه کرد: پروژه های محرک توسعه جهت سهولت سرمایه گذاری و اسکان مردم در شهر جدید گلمان نیز به درستی معرفی شود.

گفتنی است با دستور وزیر راه و شهرسازی تا تعیین تکلیف هیئت مدیره شهر جدید گلمان، کلیه امورات زیر نظر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی انجام می شود.

شهر جدید گلمان به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شهر ارومیه، واقع شده و با گسترش زیرساخت‌های شهری پذیرای جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر بوده است.