شناسهٔ خبر: 15841 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته حمل ونقل صورت گرفت:

دیدار مدیران کل شورای حمل ونقل گیلان با امام جمعه شهر رشت

ديدار به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری، مدیران کل شورای حمل ونقل استان با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی گیلان، درابتدای این دیدار مدیركل راه و شهرسازی استان با اشاره به نقش راه در توسعه استان و وظایف سنگین اداره كل راه و شهرسازی در نگهداری از راه‌های استان افزود: بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان موجود است که از نظر وسعت و پراکنش راه، ۵ برابر متوسط کشوری است و این امر نشان دهنده دسترسی بخش اعظم نقاط استان به راه‌های ارتباطی است که تمامی سعی كاركنان اداره كل راه وشهرسازی استان ارائه خدمات صادقانه به هموطنان عزیز است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء ایمنی محورها تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در ارتقاء ایمنی راه‌ها جزء استان‌های قابل تقدیر قرار گرفتم و درحوزه راه روستایی نیز با توجه به وسعت راه‌ها و جمعیت ساکن در محدوده روستا جزء ۳ استانی بودیم که ایمن‌ترین راه‌های روستایی را داراست.

مهندس خاوری از تصویب طرح جامع حمل ونقل خبر داد وگفت: برای اولین بار در کشور جزء۳ استانی هستیم که طرح جامع حمل ونقل در ستاد اداره کل تصویب شده و امیدواریم بتوانیم این طرح را در شورای برنامه ریزی استان نیز مصوب کنیم.

وی با اشاره به گستردگی راه‌های استان، گیلان را از لحاظ برخورداری راهها، جزء استان‌های متراکم کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به بهسازی و نوسازی جاده‌ها‌، پروژه‌های با اهمیتی در حوزه استحفاظی استان در دست برنامه ریزی، مطالعه و اجرا است که امیدواریم با تامین اعتبارات، عملیات اجرایی آنها در زمان مقرر به اتمام برسد.

مهندس خاوری به محدودیت منابع دولتی اشاره کرد وگفت: با توجه به کمبود منابع دولتی‌، رویکرد اجرای پروژه‌ها به سمت بخش خصوصی است و در حال حاضر ۳ پروژه بزرگ از ظرفیت ماده ۵۶ با بهره گیری از توان بخش خصوصی با برآورد اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیارد تومان در دست واگذاری داریم که تفاهمات اولیه آن انجام شده و تا قبل از اتمام سال قرارداد آن منعقد خواهد شد.

همچنین قرارداد پروژه بزرگ ادامه آزادراه امامزاده هاشم-انزلی که نقش مهمی در شبکه راه‌های شریانی استان و کشور ایفا می‌کند با حجم سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان طی دوهفته آینده منعقد می شود.

وی افزود: در سالجاری ۳۶۵ کیلومتر آسفالت راه های روستایی و ۱۳۵ کیلومترروکش راه‌های شریانی نیز انجام شده است.

 در ادامه این دیدارحضرت آیت ا... قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با ابراز رضایت از عملکرد مجموعه راه وشهرسازی استان، ایجاد بستر مناسب حمل و نقلی را ضامن توسعه در سایر بخش‌ها عنوان کرد وگفت: توسعه راه‌های استان باید متناسب با نیازهای استان برنامه ریزی شود.

ایشان از خدمات ارزنده راهداران که در شرایط سخت محیطی به همنوعان خود خدمت رسانی می کنند تقدیر کردوخواستار توجه بیشتر مسئولین به این قشر زحمتکش شد.

در ادامه هریک از اعضای شورای حمل ونقل استان شرحی از خدمات قابل ارائه خودرا عنوان کردند/.

نظر شما