شناسهٔ خبر: 158427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرپایانه مرزی بازرگان:

پایانه مرزی بازرگان دروازه اصلی ورود به اروپا است

پایانه مرزی بازرگان مدیر پایانه مرزی بازرگان، از افزایش ٣٢.٧۶ درصدی آمار تردد مسافر در پی افزایش خدمات رسانی در محورهای مواصلاتی استان و همچنین تسهیل در رویه های مرزی از ابتدای سال تا پایان دی ماه ١۴٠٢ ، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، بهرام سلمان زاده مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به افزایش تردد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از این پایانه‌ مرزی گفت: در ١٠ ماهه گذشته از سال جاری تردد مسافر از پایانه مرزی بازرگان به یک میلیون و ١٩۴ هزار و ٣١۶ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٩۴ هزار و ٧٠١ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته تنها ٨٩٩ هزار و ۶١۵ نفر پایانه مرزی بازرگان را برای عبور و مرور خود انتخاب کرده بودند اما افزایش ٣٢.٧۶ درصدی آمار تردد ماحصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی است.

سلمان زاده با اشاره به آمار تردد مسافرین ایرانی و خارجی اعلام کرد: مسافرین ایرانی با تعداد ٧٣٩ هزار و ٢٩٨ مسافر سهم بیشتری از ترددها را در مقایسه با مسافرین خارجی به خود اختصاص دادند.

مدیر پایانه مرزی بازرگان افزود: همچنین در این مدت بیش از ۵ هزار و ١۴ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل ٢ هزار و ۴٨٢  دستگاه ناوگان ورودی و ٢ هزار و ۵٣٢ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ٨ درصد کاهش یافته است.

سلمان زاده در خصوص تردد ناوگان باری پایانه مرزی بازرگان اذعان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ، ١٨١ هزار و ۵٣۵ هزار دستگاه ناوگان باری از مرز بازرگان تردد داشتند که به تفکیک ١١۵ هزار و ٢۶٧ دستگاه ناوگان ورودی و ۶۶ هزار و ٢۶٨ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می شود.

مدیر پایانه مرزی بازرگان یادآور شد: این پایانه مرزی به عنوان دروازه اصلی ورود به اروپا و یکی از مبادی اصلی ترانزیت کالا از ایران به اروپا بوده و در ١٠ ماهه سال جاری آمار تردد ناوگان ترانزیت ورودی به ٣٠ هزار و ۵٨۶ دستگاه و آمار ترانزیت خروجی به ١٢ هزار و ٢۵۵ دستگاه رسیده است.