شناسهٔ خبر: 158430 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد؛

رشد ۴۵ درصدی ترانزیت، ۱۱ درصدی بار و ۱۴ درصدی مسافر توسط ناوگان جاده‌ای

امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از رشد ۴۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای، رشد بیش از ۱۱ درصدی حمل بار و ۱۴ درصدی جابه‌جایی مسافر از ابتدای سال‌جاری خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریوش امانی در همایش سراسری فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج ادارات کل راهداری سراسر کشور مراسم تجلیل از جانبازان شاغل در این سازمان ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه با اشاره به‌ فعالیت‌های سازمان خاطرنشان کرد: به‌رغم تمام محدودیت‌های اعتباری، امکانات و تجهیزات با عملکرد جهادی ۱۱ میلیون تن آسفالت در جهت بهبود کیفیت راه‌های کشور از ابتدای سال استفاده شده که نسبت به سنوات گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی رشد ۴۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای، رشد بیش از ۱۱ درصدی بار و ۱۴ درصدی مسافر از ابتدای سال‌جاری را از دستاوردهای حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و افزود: بی‌شک این ارقام اتفاقی نیست و حاصل زحمات یکایک همکارانی است که تمام وظیفه آنها این است که در هر شرایطی خدمت‌رسانی بی‌وقفه و صادقانه داشته باشند و حمل و نقل ایمن و روان را برای مردم رقم بزنند.

امانی از ارائه آموزش‌های روز دنیا، بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و سامانه‌های نوین، ارائه خدمات مستمر در تعطیلات نوروز، سفرهای تابستانی، جابه‌جایی حجم عظیم زائران اربعین‌ حسینی و فعالیت‌های عمرانی را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان و ابراز امیدواری کرد مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همواره توفیق ارائه خدمات مطلبوب‌تر، صادقانه و بی‌منت به مردم را داشته باشد.

رشد ۴۵ درصدی ترانزیت، ۱۱ درصدی بار و ۱۴ درصدی مسافر توسط ناوگان جاده‌ای خدمت‌رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مدال افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است

براساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلین مجید وین فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه شهرسازی با اشاره به اعیاد فرخنده ماه‌ شعبان و تبریک این ایام و نامگذاری روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان روز جانباز، بصیرت نافذ و مرتبه ایمان آن حضرت به‌عنوان پرورش یافته مکتب حضرت امیرالمومنین(ع) را عامل جایگاه ویژه ایشان برشمرد.

وی تکلیف مهم بسیجیان را در این زمان رعایت جوانب تقوا عنوان کرد و گفت: بین داشتن پست و دارا بودن مسئولیت تفاوت هست و امروز باید همگی در قبال یکدیگر و کشورمان مسئولیت پذیر باشیم.

حجت‌الاسلام وین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را یکی از ارزشی ترین سازمان‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد که تمام پرسنل آن مسئولیت پذیر هستند و گفت: امروز صحنه‌هایی از خدمات و فعالیت‌ها در این سازمان و در کف میدان رقم می‌خورد که مدال افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌آید و از تفکر و فرهنگ بسیجی در این سازمان حکایت دارد.

وی ضرورت آغاز گفتمان جهاد تبیین در خصوص فعالیت‌های گسترده و متنوع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از کانون خانواده‌های شاغلان این سازمان را مورد تاکید قرار داد.

رشد ۴۵ درصدی ترانزیت، ۱۱ درصدی بار و ۱۴ درصدی مسافر توسط ناوگان جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرارگاه بزرگ و منشاء اثرات قابل توجه است

برمبنای این گزارش حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان گفت: امروز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یک بسیج ۲۰ هزار نفری و یک قرارگاه بسیار بزرگ است که منشاء اثرات شایان توجهی در حوزه فعالیتی خود است.

وی با اشاره به رویکرد سازمان در پیشگام بودن در خدمت‌رسانی و پیشرو بودن در فناوری افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های یک بسیجی مدرن، نیاز امروز بسیج در استفاده از فناوری‌های نوین روز است.

ذاکری اتفاقات مطلوب در حوزه فناوری و تکنولوژی سازمان را یادآور شد و افزود: مسیر بومی‌سازی سامانه‌های نوین با همراهی شرکت‌های دانش بنیان، بهبود و ارتقای وضعیت راه‌های روستایی، افزایش آمارهای حوزه ترانزیت، کالا، روکش‌ آسفالت راه‌ها و مدیریت رویدادهای بزرگی همچون اربعین‌حسینی که آمیخته با علم و فناوری و تکنولوژی است، از حوزه آموزش می‌گذرد که با تمهیدات و سیاست‌های پیش‌بینی شده امیدواریم این تحولات روز افزون باشد.

رشد ۴۵ درصدی ترانزیت، ۱۱ درصدی بار و ۱۴ درصدی مسافر توسط ناوگان جاده‌ای مهدی کجوری معاون دفتر مرکزی حراست و فرمانده پایگاه بسیج شهید احمدی سازمان نیز طی سخنانی گفت: در سازمانی افتخار خدمت‌ داریم که هر نیروی آن یک بسیجی به‌شمار می‌آید.

وی افزود: در حالی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم که امروز شاهد رشد و پویایی قابل توجه در این حوزه، میزبانی از خیل عظیم زائران در رویداد عظیم اربعین‌حسینی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و سامانه‌های متعدد در فعالیت‌های مختلف سازمان هستیم که بی‌شک این حجم از خدمات از روحیه بسیجی‌ همکاران نشأت می‌گیرد.

شایان ذکر است در این مراسم که همزمان با میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در آستانه ولادت مسعود حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز برگزار شد، از ۱۲ نفر از جانبازان سرافراز شاغل در سازمان تجلیل و قدردانی شد.