شناسهٔ خبر: 158445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل سالانه ۷۰ میلیون تن بار در استان کرمان

حمل سالانه حدود 70 ميليون تن بار در استان كرمان احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در جلسه هم اندیشی شرکت های حمل و نقل کالای توانمند و فعال استان گفت: در استان کرمان سالانه حدود ۷۰ میلیون تن بار و مواد معدنی به سایر نقاط کشور حمل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، عراقی زاده در نشست هم اندیشی شرکت های حمل و نقل کالای استان کرمان که در راستای ارتقا و هوشمندسازی صنعت حمل و نقل کالا برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص حمل کالا و مواد معدنی چهارمین استان کشورهستیم، اما از لحاظ حمل بار سنگین رتبه اول کشوری را داریم.

وی افزود: با تشکیل یک کانون وکارگروه مشاوره ای می توان در صنعت حمل و نقل تحولات خوب و مفیدی را رقم زد تا از خط صافی که حوزه حمل و نقل سالیان متمادی در پیش گرفته تغییرات اساسی ایجاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که در استان کرمان حدود ۱۹ هزار راننده و ۲۲۰ شرکت حمل و نقل کالا فعالیت می کنند، تصریح کرد: کار حمل و نقل بسیار پیچیده و حساس است به طوری که از ارکان اصلی اقتصاد جامعه محسوب می شود.

عراقی زاده افزود: استان ما پتانسیل و ظرفیت بسیار زیادی دارد اما متاسفانه علیرغم داشتن این پتانسیل های خوب تغییرات و تحولات و پیشرفت چشمگیری نداشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه گفت: حمل و نقل کشورهای توسعه یافته به سمت هوشمندسازی پیش رفته است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این زمینه فعالیت های قابل توجهی انجام داده است، لذا برای ادامه آن به همکاری مردم، انجمن ها، شرکت های حمل و نقل و رانندگان برای ارتقاء سیستم های هوشمند جاده ای نیاز داریم.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: موفقیت حمل و نقل ما در گرو رقابتی سالم و سازنده میان شرکت های حمل و نقل است، لذا واجب است مدیران شرکت های حمل و نقلی به دور از هرگونه حساسیت به رقابتی سازنده بپردازند و زمینه رشد حمل ونقل عمومی را بیش از پیش مهیا سازند.