شناسهٔ خبر: 158447 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دو تقاطع پرخطر در جاده‌های استان مرکزی ایمن‌سازی شد

نوروزی اراک سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با احداث روشنایی، دو تقاطع همسطح در محورهای «کمیجان - ساروق» و «اراک - فراهان» ایمن سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، محمدهادی نوروزی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزایش سطح ایمنی راه‌ها را مهم‌ترین هدف در حوزه راهداری استان مرکزی عنوان کرد و افزود: برای افزایش سطح ایمنی در هنگام شب و کاهش تصادفات جاده‌ای، با احداث روشنایی، دو تقاطع همسطح «جـیریا» در محور «کُمیجـان - ساروق» و «مشهدالکوبه» در محور «اراک - فراهان» روشن شد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، ایمن سازی تقاطعات همسطح در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد؛ لذا با هماهنگی صورت گرفته با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی، در صورت تأمین اعتبارات استانی و هم افزایی دهیاری‌ها بزودی تمامی این تقاطعات در سطح راه‌های استان با احداث روشنایی نقطه‌ای ایمن سازی خواهند شد.

نوروزی یادآور شد: در همین راستا با تعمیر، کابل کشی مجدد و بروزرسانی سیستم روشناییِ تقاطع «دربنـد» در محور «خمین - شازند»، این تقاطع نیز ضمن تجهیز به روشنایی نقطه‌ای، از ایمنی لازم برای تردد کاربران جاده‌ای در هنگام شب برخوردار شد.