شناسهٔ خبر: 158476 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و گردنه‌ها و قطعی برق در روستاها

سیلاب آستارا کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اعلام هشدار نارنجی برای برخی از استان‌های کشور از وقوع بهمن در ارتفاعات و گردنه‌ها، سیلابی شدن مسیل ها در سطوح پایین تر و احتمال قطعی برق در روستاها خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور برای امروز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ اظهار کرد: سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس، استان های فارس، بوشهر، مرکز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود که سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات، بارش برف می‌شود.

وی افزود: فردا شنبه در غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از یزد، بارش‌ها ادامه می یابد و روز یکشنبه در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی و همچنین دوشنبه و سه شنبه در غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: روزهای شنبه و یکشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیشبینی می شود همچنین در روز شنبه، نیمه غربی و طی روز یکشنبه در نیمه شرقی به ویژه شمال شرق کشور، کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

به گفته گودرزی، امروز خلیج فارس و تا دوشنبه دریای خزر مواج است و استان‌های گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، همدان، استان مرکزی، لرستان، البرز و بخش هایی از استان تهران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و جنوب استان های اردبیل، آربایجان شرقی و غربی، شمال فارس و نیمه غربی اصفهان، شمال بوشهر، استان هایی هستند که برای آنها هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است و در گردنه‌های برف گیر، کاهش دید، وقوع بهمن و در مناطق پایین دست سیلابی شدن مسیل ها و معابر را در پی دارد. همچنین قطعی برق در مناطق روستایی نیز وجود دارد.   

وی افزود: وضعیت جوی امروز پایتخت، ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران و وزش باد و کاهش محسوس دما با احتمال رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است و بیشینه دمای امروز تهران ۱۴ و کمینه دما به ۱۱ درجه می‌رسد.