شناسهٔ خبر: 158481 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

ایران در گروه ۱۰ کشور برتر حوزه دریانوردی جهان / ۲۷ پروژه بندری به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال برای بهره برداری آماده است

ببینید| افتتاح 96 کیلومتر کریدور بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی 5 طرح بندری در چابهار ایران یکی از ۱۰ کشور برتر حوزه دریانوردی جهان است و آمادگی ۲۷ پروژه بندری به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال برای افتتاح و بهره برداری جزو مهم‌ترین عناوین خبری حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین عناوین خبری حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است؛

ایران یکی از ۱۰ کشور برتر حوزه دریانوردی جهان است 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سالانه ١۴٠ هزار کشتی در بنادر ایران تردد دارند، گفت: ناوگان دریایی ایران بین ١٠ کشور برتر در این حوزه قرار دارد.

استفاده از ظرفیت مجوز حمل یکسره برای خروج بدون توقف کالا 

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات این سازمان در راستای تسریع در تخلیه و بارگیری و کاهش رسوب کالا را تشریح کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مجوز حمل یکسره برای خروج بدون توقف کالا از بنادر به داخل کشور از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

تخلیه و بارگیری در بنادر بوشهر از ۵۰ میلیون تن گذشت 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال، بیش از ۵۳ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته است.

فراخوان شناسایی و جذب سرمایه گذار برای دو پروژه در بندر انزلی 

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از فراخوان شناسایی و جذب سرمایه گذار برای احداث و بهره برداری از مخازن روغن خام خوراکی و احداث مجتمع گردشگری دریایی در مجتمع بندری انزلی خبرداد.

انجام ۷۰۰ هزار نفر سفر از بندر قشم طی ۵ روز 

​بیش از ۶۹۴ هزار نفر مسافر در تعطیلات ایام دهه مبارک فجر در بنادر تحت نظارت اداره بندر قشم رفت‌وآمد کردند.

آمادگی ۲۷ پروژه بندری به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال برای افتتاح و بهره برداری 

سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی افتتاح و بهره برداری از ۲۷ پروژه عمرانی با ارزش بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی این سازمان، در بنادر بزرگ تجاری و کوچک تحت مالکیت سازمان خبر داد.