شناسهٔ خبر: 158500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقای زیرساخت و امنیت شبکه و سرورها در راه و شهرسازی استان اردبیل

ارتقاء زیرساخت و امنیت شبکه و سرورها در اولویت قرار دارد رئیس اداره آمار، اطلاعات راه و شهرسازی استان اردبیل از استاندارد سازی، ارتقای زیرساخت و امنیت شبکه و سرورهای اداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، رامین خان سلطانی رئیس اداره آمار، اطلاعات راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد شاخص اداره آمار و اطلاعات در ۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اظهار کرد: برای حفاظت از شبکه‌های اداری و داده‌ها سیستم VLAN در اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل راه اندازی شده‌است.

وی گفت: تغییر و تقویت زیر ساخت‌ها با استفاده از فایروال‌های بومی و چند لایه و جداسازی اینترنت سراسری از شبکه داخلی طبق شیوه نامه‌ها و استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل انجام گرفته است.

رئیس اداره آمار، اطلاعات راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه از مجازی سازی ۱۸ سرور داخلی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منابع خبر داد و افزود: پیاده سازی شبکه امن بین اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان ملی زمین و مسکن و ارتقا سرعت ارتباطات فیزیکی با ستاد وزارت راه و شهرسازی از دیگر اقدامات اداره آمار، اطلاعات (فاوا) بوده است.

خان سلطانی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و در راستای تحقق دولت الکترونیک و خدمت رسانی الکترونیکی و غیر حضوری به مردم، متقاضیان و مراجعه کنندگان در اولویت برنامه‌های ما قرار دارند.

وی گفت: در طول دولت سیزدهم ۸۲۱ جلسه اداری و دوره آموزشی در بستر فضای الکترونیکی و ارتباط راه دور به‌صورت ویدئو کنفرانس و وبینار برگزار شده‌است.

خان سلطانی افزود: استفاده از خدمات الکترونیکی و غیرحضوری در بالا بردن سطح بهره وری دستگاه‌های اجرایی و همچنین در کاهش هزینه‌ها و منابع نقش برجسته‌ای دارد.

رئیس اداره آمار، اطلاعات راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به‌روزرسانی سیستم‌های کاربران و تجهیز آنها به هاردهای سرعت بالا و سیستم عامل‌های بروز و همچنین راه اندازی سیم کارت‌های شبکه امن سازی ملی جهت استفاده مدیران از سامانه یکپارچه و انتقال و جانمایی اتاق سرور انجام شده‌است.