شناسهٔ خبر: 158506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۱۶۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان اردبیل

بهره برداری از یکهزار و 600 واحد مسکونی در بافت فرسوده استان اردبیل رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، سولماز آریش رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد شاخص حوزه بازآفرینی شهری در ۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اظهار کرد: یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۹۲ هزار مترمربع با اعتبار هزینه شده ۲۳ هزار میلیارد ریال در بافتهای فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: در شهر مشکینشهر به مساحت ۲۷۰.۲ هکتار، شهر بیله سوار به مساحت ۷۰.۲۷ هکتار، شهر خلخال به مساحت ۲۵۱.۷۶ هکتار و شهر کوثر به مساحت ۷۴.۲ هکتار به‌عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری در سطح استان شناسایی و تعیین شدهاست.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه افزود: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۳ هزار ۹۸۲ تن قیر رایگان در بین شهرداریهای اردبیل، مشگین شهر، پارسآباد، بیله سوار، گرمی، کوثر، خلخال، سرعین و نمین تا پایان سال ۱۴۰۱ توزیع شدهاست.

آریش به جلسات برگزار شده بازآفرینی شهری در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۹ جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل با ۱۲۴ مصوبه و با شرکت دستگاههای عضو ستاد در اردبیل و شهرهای استان برگزار شدهاست.

وی ادامهداد: در قالب ماده ۴ قانون جهش تولید به یکهزار و ۹۲۵ متقاضی در بافتهای فرسوده و ناکارآمد از طرف بانک مسکن تسهیلات پرداخت شدهاست.

عضو ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل اظهار کرد: در ۴ شهر اردبیل، مشگین شهر، پارسآباد و خلخال ۳۱ پروژه با زیربنای ۸۶ هزار و هفتاد و چهار مترمربع و با اعتبار هزینه شده ۸۶۱ میلیارد ریال در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در قالب طرحهای بازآفرینی ۱۲ پروژه زیربنایی، روبنایی، بهسازی و نوسازی در مناطق و بافتهای فرسوده استان اردبیل با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طبق برنامه ابلاغی شرکت بازآفرینی شهری ایران سهم اداره کل راه و شهرسازی استان، نوسازی ۶ هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در محدوده بافتهای فرسوده و ناپایدار بوده که با تلاش همکاران ۶۵ درصد برنامه ابلاغی تحقق پیدا کرده است.