شناسهٔ خبر: 158532 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش باران و وزش باد تا اواسط هفته ادامه دارد

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما تا روز سه‌شنبه در اغلب نقاط کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز شنبه ۲۸ بهمن و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: امروز ادامه بارش‌ها در غرب، مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و استان‌هایی مثل فارس، بوشهر، خراسان جنوبی و کرمان و بخش‌هایی از استان‌های یزد و کرمان ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه‌داد: روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب و غرب ارتفاعات البرز سواحل خزر و شمال شرق به‌شکل پراکنده رخ می‌دهد و به تناوب بارش‌ها تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد و از روز چهارشنبه بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف دارند.

به گفته رفیعی، طی ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید در استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان، استان مرکزی، شمال فارس و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق زاگرس رخ می‌دهد که در برخی مناطق مستعد سبب گردوخاک می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی و روز یکشنبه در نیمه شرقی به‌ویژه شمال شرق کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

وی یادآور شد: تهران امروز آسمان نیمه ابری است و در برخی ساعات بارش باران و افزایش باد دارد.

رفیعی ادامه داد: بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۳ درجه خواهد رسید. کمینه دما نیز امروز ۸ درجه شد و فردا با توجه به کاهش دما، به ۴ درجه بالای صفر خواهد رسید، بنابراین از هم‌وطنان تقاضا داریم در مصرف انرژی توجه لازم را داشته‌باشند.