شناسهٔ خبر: 158594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۳۴۳ واحد مسکونی برای دانشگاهیان استان خراسان جنوبی

آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی دانشگاهیان خراسان جنوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳۴۳ واحد مسکونی برای دانشگاهیان دانشگاه‌های استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، میرمحمد مودی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در این مراسم که با حضور معاون استاندار و جمعی از مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳۴۳ واحد مسکونی دانشگاهیان استان صبح امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور و به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

مودی اضافه‌کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با هدف احداث مسکن نخبگان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور، عملیات اجرایی ساخت ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد همزمان با برگزاری چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور با دستور رئیس‌جمهور آغاز شد که سهم استان خراسان جنوبی ۲ هزارو ۳۴۳ واحد است.

وی افزود: از مجموع تعداد کل ۲ هزار و ۳۴۳ واحد که در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار احداث خواهد شد تعداد هزار و ۲۸۰ واحد در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار مربوط به دانشگاه‌های آزاد و تعداد هزار و ۶۳ واحد در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار مربوط به دانشگاه‌های دولتی است.

شایان‌ذکر است این مراسم در خراسان‌جنوبی به‌صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی و به‌طور همزمان با سراسر کشور در دو سایت دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه بیرجند برگزار شد.