شناسهٔ خبر: 158604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برفروبی ۳۶۰۰ کیلومتر باندراه در استان مرکزی

برفروبی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: سامانه بارشی برف از عصر روز پنجشنبه گذشته وارد استان شد و بر این اساس هشت شهرستان شاهد بارش برف و کولاک و در برخی ساعات نیز شاهد پدیده مه‌گرفتگی بودند.

وی با بیان اینکه این سامانه در شهرستانهای تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب، کمیجان، شازند، اراک و بخش نوبران ساوه، باعث بارش برف شد، افزود: در سایر شهرستان‌های استان نیز شاهد بارش شدید باران بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه‌داد: بر اثر بارش برف ۲۲۰ نفر از نیروهای راهدار و پشتیبان در قالب ۲۷ اکیپ فعال شدند و در ۳۶ ساعت گذشته با استفاده از ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات در اختیار اقدام به برف‌روبی کردند.

جهانی بیان کرد: به‌منظور برقراری تردد ایمن و تسهیل عبور و مرور وسایل‌نقلیه در این مدت سه‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر باند راه از محورهای استان برف‌روبی شد و به‌منظور جلوگیری از یخزدگی سطح جاده‌ها و انسداد مسیر نیز ۸۵۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شد.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تردد روان در محورهای اصلی استان برقرار بود، اضافه‌کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها پیش از انجام سفر از سامانه ۱۴۱ بهره بگیرند؛ همچنین به آنها توصیه می‌شود به‌منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و انسداد مسیر بدون زنجیرچرخ در محورهای برف‌گیر تردد نکنند.