شناسهٔ خبر: 158608 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی:

۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور مصرف شده است

غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات ساخت و بهسازی جاده‌های کشور در سال جاری ۱۰ درصد رشد داشت، گفت: ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور مصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه قیر مورد نیاز آسفالت بخش مهمی از شبکه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی در اقصی نقاط کشور از محل قانون اصلاح بند" ک" تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تامین شد، گفت: از زمان ابلاغ قانون  تا نیمه بهمن ماه سال جاری، ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه ارتباطی کشور به طول ۳۰ هزار کیلومتر شامل راه‌های شریانی، اصلی و فرعی روستایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در سه ماهه گذشته، عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت حدود ۳۰ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور اجرایی شد. همچنین عملیات ساخت و بهسازی  حدود  ۵۷۲ کیلومتر از جاده‌های کشور انجام شده  است که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

غفاری اظهار توضیح داد: در صدد هستیم تا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال نیز حدود ۱۸ میلیون تن در سطح محورهای مواصلاتی آسفالت‌ریزی شود.