شناسهٔ خبر: 158614 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

حضور سازمان هواشناسی در نشست هماهنگی محیط زیست و تغییر اقلیم سازمان همکاری شانگهای

ع نشست هماهنگی محیط زیست و تغییر اقلیم سازمان همکاری شانگهای با حضور سازمان هواشناسی کشور در وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هماهنگی محیط‌زیست و تغییر اقلیم سازمان همکاری شانگهای با حضور هواشناسی ۲۵ بهمن ماه امسال در ساختمان شماره ۹ وزارت امور خارجه کشور برگزار شد.

نمایندگان سازمان هواشناسی کشور، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، سازمان حفاظت محیط‌زیست، دانشگاه تهران، مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شهرداری تهران، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، مهرداد کیایی هماهنگ کننده ملی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری شانگهای ضمن معرفی اجمالی سازمان همکاری شانگهای و بخش محیط‌زیست آنکه تازه تأسیس است، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو را عنوان کرد.

پس از آن، آقای جنگاور از مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز به‌طور مبسوط، به بررسی چالش‌ها و مشکلات موجود در کشور برای همکاری بیشتر با این سازمان پرداختند و برنامه آتی این سازمان خصوصاً جلسات پیش رو را با حضار در میان گذاشت.

وی عنوان کرد: مقرر است در فوریه امسال در کنیا یک تفاهم نامه میان سازمان همکاری شانگهای و UNEP امضا شود که بخشی از آن به محیط‌زیست اختصاص دارد.

وی این تفاهم نامه را جدی‌ترین فعالیت این سازمان در راستای محیط‌زیست و تغییر اقلیم برشمرد. پس از آن، تمامی شرکت کنندگان از جمله سازمان هواشناسی کشور نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که نظرات سازمان مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در این راستا، سازمان هواشناسی کشور پیشنهاد کرد تا برای ایجاد هماهنگی و همدلی میان ارگان‌های داخلی در امر محیط‌زیست و تغییر اقلیم سازمان همکاری شانگهای، یک کارگروه با حضور تمامی ارگان‌های داخلی مرتبط تشکیل شود تا به‌صورت منظم تشکیل جلسه داده و مباحث مربوطه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام‌کرد که با توجه به پتانسیل‌های علمی و فنی موجود حاضر است میزبانی این کارگروه را بر عهده گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سازمان هواشناسی کشور، سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیز پیشنهاد میزبانی این کارگروه را مطرح کرد و نهایتاً تصمیم گیری در رابطه با تعیین میزبان این کارگروه به مکاتبات آتی موکول شد.