شناسهٔ خبر: 158619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور آغاز شد؛

عملیات احداث دو هزار و ۱۱۶ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در چهارمحال و بختیاری

آغاز عملیات اجرایی مسکن دانشگاهیان در شهرکرد با حضور رئیس جمهور عملیات احداث دوهزار و ۱۱۶ واحد مسکونی ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی شهرکرد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در حاشیه آیین آغاز عملیات احداث دو هزار و ۱۱۶ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تمامی دستگاه های دولتی و دانشگاه ها موظف هستند اراضی مازاد خود را جهت ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و طبق تفاهم نامه منعقد شده در سطح وزرا، این اراضی با اولویت واگذاری به اساتید و داشجویان در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در مجموع بیش از ۷۳ هکتار از اراضی برای ساخت ۲۱۱۶ واحد مسکونی دانشگاهیان درنظر گرفته شده است که ۲۳.۵ هکتار مربوط به دانشگاه دولتی شهرکرد و ۵۰ هکتار مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: ۸۶۶ واحد مسکونی برای اساتید، کارکنان و نخبگان دانشگاه دولتی شهرکرد و ۱۲۵۰ واحد مسکونی برای دانشگاه آزاد اسلامی در این دو سایت پیش بینی شده است.

علی حیدری معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم نداشتن مسکن مناسب را از دغدغه های اصلی اساتید و کارکنان دانشگاه ها دانست و گفت: بر اساس تفاهم نامه ملی و همکاری خوب بین دستگاهی در استان در کمترین زمان ممکن این اقدام عملی شد و شاهد آغاز عملیات اجرایی آماده سازی واحدها هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ذکر شده، عملیات آماده سازی اراضی نیز برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

گفتنی است همزمان با این مراسم عملیات احداث ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.