شناسهٔ خبر: 158632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۵۰۳۱ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان آذربایجان شرقی

سید احمد موسوی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی ویژه دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی هم‌زمان با سراسر کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی گفت: هم‌زمان با سراسر کشور و در جلسه شورای عالی مسکن با حضور ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی، آئین آغاز عملیات اجرائی حدود ۶۰ هزار مسکن ویژه دانشگاهیان و خوابگاه‌های متاهلی برگزار شد.
وی در ادامه عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی جزو استان های پیش‌رو در این زمینه بوده و حدود ۱۰ درصد از آمار کشوری متعلق به این استان است.
موسوی با اشاره به اهمیت ساخت مسکن حمایتی ویژه اقشار مختلف خاطرنشان کرد: تعداد واحد مسکونی پیش‌بینی شده ویژه این طرح در استان حدود ۵۰۳۱ واحد مسکونی در چهار واحد دانشگاهی استان شامل دانشگاه سراسری تبریز، دانشگاه صنعتی سهند، دانشکاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه سراسری مراغه است که عملیات اجرایی هر چهار سایت با فرمان ریاست محترم جمهور و با حضور مقامات استانی و محلی و با استقرار ماشین آلات آماده سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.
سرپرست راه و شهرسازی استان گفت: در بین چهاردانشگاه ذکر شده، دانشگاه صنعتی سهند از واحد های دانشکاهی پیش‌رو در این زمینه بوده و حدود ۱۶.۵ هکتار از اراضی این دانشگاه مراحل تصویب کمیسیون ماده ۵ را گذرانده است و بقیه فرآیندهای استصوابی نیز تا پایان سال انجام مس‌شود.
سید احمد موسوی در ادامه عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح خوابگاه های متاهلی نیز همزمان با این آئین آغاز شد که در آن ۶۳۲ واحد  شامل ۳۲ واحد در دانشگاه مراغه و ۶۰۰ واحد آن در دانشگاه تبریز اجرا خواهد گردید.