شناسهٔ خبر: 158643 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بازگشت جوی آرام به اکثر نقاط کشور در روز چهارشنبه

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و ارتفاعات البرز در روز ۲۹ بهمن خبر داد و گفت: روز چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده انتظار می‌رود و سایر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت

امین حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی امروز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه اظهار کرد: در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و ارتفاعات البرز، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف ادامه دارد.

وی افزود: همچنین در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های اصفهان، یزد، بخش‌هایی از کرمان و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی  در ادامه بیان کرد: فردا دوشنبه و سه‌شنبه در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس و مناطقی از مرکز و شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه افزود: روز چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده انتظار می‌رود و سایر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت.

وی با بیان اینکه، دریای خزر و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا روز چهارشنبه مواج است، گفت: وضعیت جوی امروز پایتخت نیمه ابری و از بعد از ظهر وزش باد و کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه دمای تهران امروز ۱۱ و کمینه دما ۴ درجه است.