شناسهٔ خبر: 158694 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد:

تردد شناورهای تجاری در بندر امیرآباد از مرز ۱۰۵۰ فروند گذشت

بندر امیرآباد مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت با ارائه خدمات مطلوب و ایمنی در مسیر تردد شناورها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۵۰ فروند شناور های تجاری به بندر امیرآباد تردد داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، محمدعلی موسی پور گرجی با اشاره به تردد بیش از  ۱۰۵۰ فروند شناورهای تجاری در بندر امیرآباد اظهار کرد:  در سال جاری با رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵۰ فروند شناور به بندر امیرآباد تردد نمودند که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت : یکی از مولفه های مهم بندر امیرآباد، دارا بودن ۱۵ پست اسکله جهت پهلوگیری انواع شناورها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری است که در کنار تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دریایی توانسته است با ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد به ثبت برسد.

محمدعلی موسی پور  همچنین به دانش و توان نیروهای مجرب این بندر خصوصا در زمینه تخصصی دریایی اشاره کرد که با رصد و پایش به موقع مسیرها، نقشه ها و  اقدامات لازم توانسته اند زمان انتظار کشتی ها را کاهش داده و علاوه بر خدمات مطلوب میزان رضایت مشتریان، صاحبان کالا و مالکان کشتی را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه به بخش دیگری از خدمات ارائه شده و آمار عملکردی در سال جاری پرداخت و از هیدروگرافی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربعی، رشد ۱۴ درصدی فعالیت نمایندگی کشتیرانی ها و عملیات بازرسی نسبت به مدت مشابه سال قبل، میانگین آماده به کاری ۱۰۰ درصدی علائم کمک ناوبری جهت ایمنی دریانوردی در آبهای تحت پوشش، ۹۱ درصدی تجهیزات دریایی و همچنین ۹۹ درصدی تجهیزات مخابراتی خبر داد.

مدیر کل بندر امیرآباد در پایان به برنامه ریزی و اقدام جهت  لایروبی منظم کانال های دسترسی و حوضچه های بنادر امیرآباد و نکا اشاره کرد و افزود در این زمینه هم در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل از رشد ۷ درصدی برخورداریم و از وظایف لازم الاجرا ما ایجاد مسیر امن برای تردد کشتی ها می باشد.