شناسهٔ خبر: 158696 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبرداد؛

امضای قرارداد سرمایه‌گذاری احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن در مجتمع بندری انزلی

بندر انزلی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از امضای قرارداد انعقاد سرمایه گذاری احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی در مجتمع بندری انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی از امضای قرار داد سرمایه‌گذاری احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن در مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: این مخازن با سرمایه‌گذاری اولیه ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع احداث می‌شود. 

وی افزود: این قرار داد به‌صورت B.O.T و ۲۰ ساله بوده و اجرای آن مطابق با آخرین روش‌ها، ضوابط و دستورالعمل های جذب سرمایه‌گذار در سازمان بنادر دریانوردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در این پروژه پس از انجام فازهای مطالعاتی، طرفین نسبت به امضای قرار داد اقدام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ظرفیت کنونی مخازن روغن مجتمع بندری انزلی ۱۶ هزار تن است که با ساخت این سیلوها، ظرفیت در جای مخازن برای این نوع کالا به ۵۶ هزار تن خواهد رسید.

 یونسی با بیان اینکه پس از گذشت چهار سال از امضای آخرین قرارداد سرمایه‌گذاری اداره کل با بخش خصوصی این قرار داد منعقد و نهایی شده‌است، گفت: با احداث این مخازن برای ۴۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

گفتنی است، تفاهم نامه این قرار داد در تاریخ ۲۸ آذر ماه سال جاری مصادف با روز ملی حمل و نقل و توسعه دریا محور با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان امضا شده بود که منجر به عقد قرار داد شد.

قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری یا B.O.T گونه‌ای از قرارداد اقتصادی است که معمولاً بین دولت‌ها و سازمان‌های متولی اقتصاد از یک طرف و شرکت‌های بخش خصوصی از طرف دیگر منعقد می‌شود.