شناسهٔ خبر: 158713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مطالعه ۵ محور موازی و جایگزین منتهی به شهر جدید گلمان

دکترحمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط موجود مطالعه پنج محور موازی و جایگزین منتهی به شهر جدید گلمان در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو در جلسه بررسی وضعیت توسعه شهر جدید گلمان، بیان کرد: مسیرهای جایگزین موجب کاهش فاصله شهر جدید گلمان با بزرگراه شهید کلانتری (محور ارومیه_تبریز) و همچنین جاده سنتو و محور ارومیه - سلماس می‌شود، اقدام کند.

وی ادامه‌داد: توسعه زیرساخت‌ها و محورهای مواصلاتی و راه‌های دسترسی به شهر جدید گلمان از اولویت‌های این اداره کل بوده که با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: تعیین و تکلیف اراضی و تغییر کاربری‌ها، جذب سرمایه‌گذار، اجرای سریع طرح‌های نهضت ملی مسکن از دیگر مسائل مورد توجه است که اجرای آنها با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو با تأکید بر اینکه شهر جدید گلمان بر مدار توسعه قرار گرفته و توجه به بخش زیرساختی در اولویت راه و شهرسازی استان است، اضافه‌کرد: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها مطابق سرانه‌های طرح جامع و تفصیلی مصوب شهر جدید گلمان اقدامات قابل توجه بوده که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

گفتنی است با دستور وزیر راه و شهرسازی تا تعیین تکلیف هیئت مدیره شهر جدید گلمان، کلیه امور زیر نظر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی انجام می‌شود.

شهر جدید گلمان به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شهر ارومیه، واقع شده و با گسترش زیرساخت‌های شهری پذیرای جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر بوده است.