شناسهٔ خبر: 158717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پایان سال آینده انجام می‌شود؛

ایمن سازی تمام نقاط پر تصادف و بهسازی ۳ هزار کیلومتر روکش آسفالت راه‌های خراسان رضوی

بهسازی 3 هزار کیلومتر راه در خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از بهسازی ۳ هزار کیلومتر روکش آسفالت راه های استان تا پایان ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۳ هزار کیلومتر روکش آسفالت محورهای استان تا پایان سال ۱۴۰۳ بهسازی می‌شود، گفت: بر اساس برنامه مصوب طی این مدت، ۳۰ نقطه پر تصادف نیز ایمن سازی و تمامی تقاطع‌های مهم کریدورهای شریانی به روشنایی نقطه‌ای مجهز و ایمنی همه‌ی کریدورهای شریانی استان ممیزی می‌شود.

وی از تعریض کامل محور مشهد به گلبهار تا پایان سال آینده خبر داد و افزود: باند دوم ۲۰ کیلومتر اول محور مشهد - سرخس هم در این بازه زمانی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی با بیان اینکه سالانه ۱۰ استراحتگاه موقت بین‌راهی در حاشیه محورهای استان احداث می‌شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه مصوب تا سال آینده مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی استان به ۶۵ باب افزایش خواهد یافت.

شهامت تکمیل مسیر پیاده راه زائر و درخت‌کاری حاشیه راه‌ها در ورودی شهرها و پارکینگ‌های بین‌راهی و راهدارخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال پیش رو عنوان کرد و افزود: همه‌ی راهدارخانه‌های کریدورهای اصلی خراسان‌رضوی به سرویس بهداشتی و نمازخانه مجهز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح بهینه سازی پاسگاه‌های پلیس راه استان نیز تا سال ۱۴۰۴ تهیه و اجرا خواهد شد.

شهامت به تحول در حوزه‌های مختلف در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی هم اذعان کرد و گفت: این اداره کل در سال جاری در حوزه‌های ایمنی و انضباط ترافیکی، ناوگان و خدمات حمل و نقل همگانی، خدمات بین‌راهی، راه‌های روستایی، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و راهداری، تحولات و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

در این جلسه همچنین در خصوص تجدید نظر در ساختار جرائم رانندگی، و ضرورت تخصیص اعتبارات جرائم به حوزه راهداری استان، تقویت اثر بخشی سامانه‌های ثبت تخلف، رسیدگی ویژه به معضل قاچاق سوخت و اولویت بخشی به تکمیل باندهای دوم با نگاه ایمنی در شهرستان‌های فریمان و گناباد و بهره گیری از ظرفیت قوانین جهت مشارکت معادن در تأمین هزینه زیرساخت‌های استان پیشنهاداتی ارائه شد.