شناسهٔ خبر: 158785 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

دمای هوا از فردا در بیشتر مناطق کشور افزایش می‌یابد

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما در بیشتر مناطق کشور طی روزهای آتی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه شنبه یکم اسفند و روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: امروز ادامه بارش‌ها در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، قزوین، همدان، استان مرکزی و اصفهان و شمال ارتفاعات تهران و البرز رخ می‌دهد و همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته رفیعی چهارشنبه و پنجشنبه هم بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی ادامه می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت جمعه بارش‌ها در نوار شمالی کشور مجدداً آغاز می‌شود و گستره بارش‌ها روز شنبه مناطقی از شمال غرب و غرب و مرکز و استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد که در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز بارش‌ها به‌شکل برف خواهد بود.

وی یادآور شد: سرعت بارش‌ها امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد و وزش باد در برخی از نقاط سبب گردوخاک خواهد شد. 

رفیعی ادامه‌داد: دمای هوا در بیشتر مناطق کشور افزایش خواهد داشت و آب‌های خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز از امروز تا روز یکشنبه به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود. آب‌های دریای خزر هم شنبه و یکشنبه مواج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز کمی نیمه ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و بیشینه دما امروز به ۱۰ کمینه و فردا به 12 درجه می‌رسد.

وی افزود: کمینه دمای پایتخت نیز امروز ۴ درجه شد که با توجه به افزایش دما فردا به ۵ درجه می‌رسد.