شناسهٔ خبر: 158794 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛

ارائه بیش از ۱۶ هزار مورد خدمات ویژه به مسافران توان‌خواه از سوی "هما" در سال ۲۰۲۳

حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از ارائه ۱۶ هزار و ۳۵۰ مورد خدمات ویژه به مسافران توان‌خواه در پروازهای بین‌المللی و داخلی در سال ۲۰۲۳ خبر داد.

حسام قربانعلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه خدمات ویژه از هنگام سوار تا پیاده شدن از هواپیما را در بر می‌گیرد اظهار کرد: این خدمات به مسافران توان‌خواه شامل افراد کم توان و سالمند که نیازمند جا به جایی با ویلچر هستند، ارائه می‌شود و از این رو مسافران برای دریافت خدمات ویژه باید در زمان صدور بلیت، درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: شرکت‌های هوایی در راستای الزامات یاتا، خدمات ویژه‌ای را از کمک برای سوار شدن تا نشستن در هواپیما و کمک در بارگیری وسایل کمکی همراه ارائه می‌کنند و بر همین اساس، واحد ویژه خدمات "هما" در دو فرودگاه مهرآباد و حضرت امام (ره) فعالیت می‌کنند و مسئول ارائه این خدمات هستند.

مدیرکل روابط‌عمومی "هما" با تأکید بر اینکه مسافر برای دریافت این خدمات باید درخواست خود را در زمان صدور بلیت ثبت کند، یادآور شد: این خدمات شامل ارائه ویلچر، جابه‌جایی بیماران نیازمند سفر با برانکارد، بیمار نیازمند به دریافت اکسیژن و مراقبت بالینی در طول پرواز، به‌صورت خوابیده و یا درخواست حمل تجهیزات پزشکی شخصی به داخل هواپیما است.

به گفته قربانعلی؛ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"در سال ۲۰۲۳ میلادی (از ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ در مدت یک‌ساله) ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد خدمات ویژه را در پروازهای بین المللی ارائه کرده است.

وی در خصوص ارائه این خدمات در پروازهای داخلی نیز گفت: در پروازهای داخلی نیز این خدمات به مسافران متقاضی ارائه می‌شود و در مدت یادشده یک‌هزار و ۸۵۰ از این نوع خدمات به مسافران پروازهای داخلی داده شد.

مدیرکل روابط‌عمومی "هما" با اشاره به فراهم بودن امکان سفر با برانکارد برای مسافر نیازمند در پروازهای داخلی و بین المللی گفت: در مدت زمان مذکور ۳۰ مسافر نیازمند برانکارد با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سفر کردند.

قربانعلی خاطر نشان کرد: مسافران متقاضی این خدمات در هنگام صدور بلیت از طریق دفاتر "هما"در داخل و یا خارج از کشور، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایت "هما"به نشانی iranair.com می‌توانند درخواست خود را ثبت نمایند.  

مدیرکل روابط‌عمومی "هما"در مورد شرایط سفر سایر بیماران نیازمند گفت: بانوان باردار بالای ۲۸ هفته و بیماران نیازمند سفر می‌بایست پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و تجویز پزشک معتمد مرکز پزشکی هوایی “هما”، نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.