شناسهٔ خبر: 158811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

۱۴۷ هزار واحد مسکونی در استان خراسان رضوی در حال ساخت است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در اولین گردهمایی معاونین عمرانی فرمانداری‌ها گفت: ۱۴۷ هزار واحد مسکونی در استان خراسان رضوی در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی (خراسان‌رضوی)، در اولین گردهمایی معاونین عمرانی فرمانداری که به ریاست خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی و مدیران ستادی برگزار شد، گفت: از ۳۶۴ هزار واحد برنامه ابلاغی استان خراسان‌رضوی در ۴ سال، ۱۶۹ هزار واحد در قالب حمایتی متشکل از زمین، تسهیلات و تخفیفات، ۵۶ هزار واحد مسکونی در قالب بازآفرینی شهری، ۷۵ هزار واحد در قالب خود مالک متشکل از تسهیلات و تخفیفات و ۶۴ هزار واحد روستایی شامل زمین، تسهیلات و تخفیفات است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در بخش دیگر گزارش خود اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴۷ هزار واحد مسکونی در استان در بخش‌های فوق‌الذکر در حال ساخت است. 

وی در خصوص جایگاه استان خراسان‌رضوی در کشور اعلام‌کرد: خراسان‌رضوی در تعداد سایت‌های نهضت ملی مسکن از پیشگامان کشور است.

رتبه اول خراسان رضوی در آماده سازی زمین برای نهضت ملی مسکن

داعی ادامه‌داد: ۲۹۸۱ هکتار زمین در ۲۰۱ سایت نهضت ملی مسکن در حال آماده‌سازی است که از این منظر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین در بخش بازآفرینی، استان خراسان‌رضوی رتبه دوم کشور را دارد. 

در ادامه جلسه داعی گزارش جز به‌جز شهرستانها را ارائه و تصمیمات لازم اخذ شد.