شناسهٔ خبر: 15883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیریت قابل و توانمند در یک مسیر برای رسیدن به ضریب ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان

مانور راهداری زمستانی صبح امروز رزمایش و مانور وسائط نقلیه سبک و سنگین راهداری و امداد و نجات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان از محل بزرگراه خلیج فارس محور زاهدان ـ خاش با حضور استاندار و دیگر ادارات کل و سازمان‌های مرتبط با امداد و نجات جاده برای آغاز طرح راهداری زمستانه توسط استاندار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز رزمایش و مانور وسائط نقلیه سبک و سنگین راهداری و امداد و نجات جاده‌ای از محل بزرگراه خلیج فارس محور زاهدان ـ خاش با حضور استاندار و دیگر ادارات کل و سازمان‌های مرتبط با امداد و نجات جاده برای آغاز طرح راهداری زمستانه با رمز یا مهدی ادرکنی توسط استاندار محترم آغاز شد.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن آرزوی توفیق برای همه دست اندرکاران خدمت به نظام مقدس و ملت شریف و ارزشمند و تبریک روز امامت حضرت ولی عصر و همچنین ماه ربیع گفت: زیرساخت‌هایی که هرسال وسعتش بیشتر از سال قبل است حوزه و قلمرو کار شما را نیز وسعت می‌دهد و ۲۶ آذر نمادی است از ایثار کسانیکه تولیت جامعه و خدمات‌رسانی با تحمل سختی‌‌ها را به عهده داشته‌اند.

هاشمی گفت: شما با حداقل امکانات و با صرف وقتتان و به معنای بهتر وقف بهترین لحظاتتان در صدد هستید لحظات بدون حادثه را برای مردم رقم بزنید و شرط این امر تکریم مردم است بر نقش شما و این تکریم هم قطعاً در توجه به هشدارهاست و در توجه به آن است که می‌تواند موجب ارتقاء و آگاهی شود و این آگاهی می‌تواند رمز عبور از آسیب‌ها و تلفات باشد و اگر وسعت دیدمان را به آموزش‌ها و آگاهی‌ها به خوبی شکل بدهیم و توجه خود را معطوف بداریم به هشدارها به راحتی می‌توانیم به راه ایمن برسیم و این انتظار را از مردم عزیزمان داریم که ان شااله در مسیر احترام بر نقش شما، حرف شنوی از تذکرات خواسته‌های شما را ارتقاء بخشند که حاصل کار نتیجه‌ای باشد که آن مهم است و حاصل زحمات باید سلامت و ایمنی جاده و کاهش خسارات و تلفات باشد. سلامت، سعادت، سربلندی یارتان و بدور از حادثه برای خودتان بتوانید حادثه را از مردم دور نمائید.

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان در حاشیه این مانور گفت: ۱۲۵ دستگاه خودرو که ۸۵ دستگاه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، ۱۲ دستگاه توسط پلیس راه، ۱۴دستگاه توسط اورژانس جاده‌ای به انضمام یک دستگاه بالگرد و ۸ دستگاه توسط هلال احمر، ۵ دستگاه توسط ماشین‌های خدمات‌رسان مثل سایپا خودرو و امداد خودرو امروز این همایش را شروع می‌کنند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح زمستانی و آماده‌کردن مسیرهای ایمن و مطمئن برای شهروندان عزیز اقدام به تجهیز ۲۴ راهدارخانه در سطح استان شده که ۱۴ باب در ارتباط با بحث شمال استان و همچنین در ۵ گردنه برفگیر که شناسایی شدند نیروهای راهداری مستقر هستند و همچنین ۲۷ سکوی نماز جهت ادای فریضه نماز برای مسافرین محترم آماده کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۲۵ اکیپ با ۱۸۱ نفر راهدار آماده خدمات‌رسانی در محورهای مواصلاتی به هم استانی‌های عزیز هستند، تجهیز ۸ سوله بزرگ به انبارهای شن و نمک در منطقه‌های برفگیر و یخبندان، تجهیز راهدارخانه‌ها به وسایل گرمایشی که چنانچه خودرویی در بین راه دچار نقص شوند همکاران ما حضور پیدا خواهند کرد و درصورت نیاز خودروی آنها را بکسل و به اولین تعمیرگاه مجاز منتقل می‌کنند.

در بحث کاهش تلفات که از رتبه ۳۱ که حدود ۷/۲۹ درصد افزایش داشتیم امسال در ۷ ماهه اول سال به ۱/۱۴ درصد کاهش یافته حدود ۴۶ درصد تفاوت دارد که از رتبه ۳۱ به رتبه ۵ کشیده شده است.

این مسئول گفت: کلیه ماشین‌آلات شرکت‌کننده در این طرح دارای دستگاه GPS هستند که در هر لحظه از طریق مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قابل کنترل هستند.

مالکی با تاکید بر اینکه رانندگان عزیز قبل از اینکه سفر خود را آغاز نمایند از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و خودروی خود را مجهز به زنجیر چرخ، برف پاک کن، بخاری، لباس گرم و مقداری آذوقه کنند و به علائم راهنمایی و رانندگی دقت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی نمایند که ان شااله سفری ایمن و با نشاط در جاده‌های استان داشته باشیم.

وی گفت: علاوه بر انواع خودروهای سبک و سنگین و ماشین‌آلات راهداری، یک فروند بالگرد نیز برای مواقع ضروری و بحرانی به صورت آماده‌باش قرار دارد.

نظر شما