شناسهٔ خبر: 158837 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پیش بینی دمای هوای کشور تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳

سرما و گرما پیش بینی دمای هوای کشور تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ از سوی پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم این پژوهشگاه، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۳۰ بهمن ماه تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ را تولید و ارائه کرد.

بر این اساس، دمای هوای هفته اول (۳۰ بهمن تا ۶ اسفند) در مرکز و نیمه شرقی کشور از یک تا ۳ درجه سلسیوس کمتر از نرمال و در سایر مناطق تا یک درجه بیش از نرمال است.

همچنین، نابهنجاری دمای هفته دوم (۷ تا ۱۳ اسفند) در یک سوم غرب کشور تا ۲ درجه مثبت و برای سایر مناطق بین منفی ۳ تا منفی ۵ درجه پیش بینی شده‌است. بیشترین کاهش در نوار شرقی استان سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد. 

دمای هوای هفته سوم در جنوب شرق و شرق کشور یک تا ۲ درجه کمتر از نرمال، در شمال غرب، غرب و دو سوی دامنه های البرز غربی یک تا ۲ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته های چهارم تا ششم (۲۱ اسفند تا ۱۲ فروردین) در یک سوم شمالی، شمال غرب و استان‌های حاشیه زاگرس شمالی و میانی بین یک تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق تا یک درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.