شناسهٔ خبر: 158839 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

احتمال وقوع بارش انباشته ۷۰ میلی‌متر در هفته پایانی اسفند تا نیمه اول فروردین

باران بهاری تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۳۰ بهمن ماه تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که در هفته پایانی اسفند تا نیمه اول فروردین احتمال وقوع بارش انباشته بین ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر در حدود ۵۰ درصد وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۳۰ بهمن ماه تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ را تولید و ارائه کرد.

بر این اساس، میانگین بارش کشور طی هفته اول (۳۰ بهمن تا ۶ اسفند) کمتر از نرمال است. بیشترین کاهش بارش در غرب کشور رخ می‌دهد.

همچنین، کاهش بارش کشور در هفته دوم (۷ تا ۱۳ اسفند) به نسبت بیشتر از هفته اول بوده و به ویژه در یک سوم شمالی و غرب کشور محسوس است. با این حال، برای جنوب شرق بیش از نرمال پیش بینی شده‌است.

بارش هفته های سوم تا ششم (۱۴ اسفند تا ۱۲ فروردین) در یک سوم شمالی کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال با گرایش به بیش از نرمال برآورد می‌شود.

در هفته پایانی اسفند تا نیمه اول فروردین احتمال وقوع بارش انباشته بین ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر در حدود ۵۰ درصد خواهد بود.