شناسهٔ خبر: 158887 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

افزایش ۴۵ درصدی تخلفات اضافه تناژ در جاده‌های آذربایجان غربی

c86f2173-b19a-4fb9-a58d-af388032e281.jpg در١٠ ماهه گذشته در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفان اضافه تناژ ۵ هزار و ۶٩٠ مورد تخلف شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طرح شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیش‌تری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می کند، از ابتدای سال جاری با جدیت بیش‌تری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طرح مذکور در قالب گشت های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا، در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام می‌شود.  

مدقالچی تصریح کرد: در سال گذشته ٣ هزار و ٩١٨ تن به عنوان اضافه تناژ در جاده‌های آذربایجان‌ غربی ثبت شده بود که این رقم در سال جاری یک هزار و ٧٧٢ تن افزایش یافته است.

وی افزود: طبق بررسی های به عمل آمده در این مدت، ۵ هزار و ۶٩٠ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه شناسایی و اعمال قانون شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، به منظور تشدید برخورد با متخلفین در محورهای پرتخلف از جمله ارومیه، میاندوآب، بوکان و نقده ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.