شناسهٔ خبر: 158892 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

برفروبی جاده‌های کوهستانی گلستان به پایان رسید

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به بارش برف ۲۷ الی ۳۰ بهمن ماه سال جاری گفت: با تلاش های شبانه روزی و مستمر راهداران و عوامل راهداری، عملیات برفروبی محورهای کوهستانی استان هم اینک به پایان رسیده و تردد در این محورها با احتیاط جریان دارد.

http://news.mrud.ir/d/۲۰۲۴/۰۲/۲۱/۰/۲۹۴۰۲۴.mp۴

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی مدیرکل استان با توجه به اتمام عملیات برفروبی محورهای اصلی و شریانی استان؛ میزان برفروبی انجام شده را طی این روزها حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بیان کرد.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۴۶۷ کیلومتر از ۱۹۳ مسیر روستایی استان هم طی این مدت برفروبی شد.

مصدقی تصریح کرد: از ۲۷ الی ۳۰ بهمن ماه سال جاری بطور میانگین حدود ۳۲ ساعت برف به طول ۱۸.۵ سانتی متر در محورهای ارتباطی بویژه محورهای کوهستانی استان داشتیم.

به گفته این مقام اجرایی گلستان،برای عملیات راهداری زمستانه و برفروبی راه‌های کوهستانی و جنگلی گلستان به ویژه جاده‌های اصلی و مشترک با استان‌های همجوار از ۱۷۰ راهدار با توان ۱۰۷ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک استفاده شد.

وی ادامه داد: شن و نمک مصرف شده در این ایام نیز یکهزار و ۳۶۱ تن بوده است.

مصدقی با بیان اینکه تردد در محورهای کوهستانی استان هم اینک عادی است اما به همراه داشتن زنجیر چرخ و آموزش نحوه بستن آن و  مجهز بودن وسایل نقلیه به تجهیزات زمستانی؛ الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته وضعیت راه‌ها را اعلام می‌کند و کاربران جاده‌ای می توانند با استفاده از نرم افزار کاربردی و سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مصدقی، تعداد تماس های برقرارشده طی این روزها را با سامانه ۱۴۱ در استان را  ۱۵ هزار تماس بیان کرد.