شناسهٔ خبر: 158930 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

مانور نظارت بر عرضه بلیت اتوبوس برون شهری در قزوین برگزار شد

مانور نظارت بر فروش بلیت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از برگزاری مانور نظارت بر عرضه بلیت ناوگان مسافر جاده‌ای به مدت پنج روز خبر داد و گفت: این مانور در آستانه فرارسیدن سفرهای نوروزی و به منظور جلوگیری از فروش بلیت خارج از شبکه رسمی عرضه بلیت و الزام به رعایت نرخ قانونی فروش در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک استان قزوین که با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، افزود:در قالب این مانور ضمن بررسی صورت وضعیت صادره و مقایسه با فروش بلیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر، ایمنی ناوگان و تجهیزات و همجنین نحوه نظارت مدیران فنی بر عملکرد اتوبوس‌ها هم مورد کنترل و بررسی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد:هرگونه تخلف در این بخش با جدیت در قابل کمیسیون‌های ویژه حمل و نقل مورد رسیدگی و برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

حق‌لطفی در ادامه از رفع۶ نقطه از ۱۵ نقطه پرتصادف مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در استان خبر داد و گفت: برای رفع و اصلاح ۹ نقطه دیگر نیز ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که درصورت تامین اعتبار در سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین از برنامه‌ریزی برای پاکسازی مبادی ورودی شهرها خبر داد و افزود:امسال تلاش می‌شود از ظرفیت سمت‌ها نیز برای انجام این اقدامات استفاده شود.

حق‌لطفی از اجرای پویش همراهان سفر ایمن برای سومین سال متوالی همزمان با ایام نوروز در استان خبر داد و افزود: این پویش به مناسبت فرارسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان با رویکرد ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و سرگرمی در نقاط منتخب طی ایام نوروز برگزار خواهد شد.