شناسهٔ خبر: 158961 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

برگزاری سه دوره آموزشی برای توانمندسازی بانوان در وزارت راه و شهرسازی

دوره آموزشی بانوان سه دوره آموزشی در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت بانوان در محیط کار و خانواده با استقبال بی‌نظیر برگزار شد.

سیده انسیه سیدجوادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری سه دوره تحت عنوان روابط سالم زوجین و تربیت فرزند، آیین نگارش و فن بیان و سخنوری به پیشنهاد دفتر امور بانوان و با همکاری مرکز نوسازی و منابع انسانی خبر داد.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی، هدف از برگزاری این دوره ها را مقدمه‌ای برای حضور پر رنگ بانوان در فعالیت‌ها و اهداف وزارت راه و شهرسازی و ارتقای سطح دانش فردی، کاری و خانواده دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل مرتبط با بانوان، یادگیری در محیط آموزشی به منظور انتقال تجربیات پیشکسوتان است، لذا باید نسبت به افزایش نقش آفرینی بانوان در مناصب مدیریتی برنامه ریزی لازم را داشته باشیم که با برگزاری این دوره‌ها و افزایش تجربیات، این مهم تحقق می‌یابد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام عالی وزارت و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی حضور پر رنگ بانوان در مدیریت‌های وزارت راه و شهرسازی بدون آسیب به محیط خانواده است که برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی دوره روابط سالم زوجین و تربیت فرزند با دعوت از تمام بانوان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

سیدجوادی ضمن تاکید بر نقش زن به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان برای تحکیم خانواده و جامعه تصریح کرد: دین اسلام، دین سعادت و تکامل انسان‌ها است؛ و قرآن کریم به عنوان برترین نسخه‌ی زندگی و عالی‌ترین راهنمای بشر برای دستیابی به حیات طیبه، برای رسیدن به سعادت و آرامش افراد و دوری از رواج بی بندوباری، جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده تشویق می کند و برای تحکیم این نهاد و پیشگیری از فروپاشی آن عوامل و راهکارهایی را در نظر گرفته است.

سیدجوادی همچنین خاطرنشان کرد: همدلی بین زن و مرد، احترام گذاشتن، صداقت و درک متقابل اعضاء به ترتیب بیشترین تاثیر را در تحکیم خانواده ایفا می کنند و ما با خانواده متعالی و فعال می توانیم در مواجه با خطرات و آسیب های اجتماعی فعالانه عمل کنیم.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی با عنوان پیشران پیشرفت کشور در راستای سیاست های کلی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دولت مردمی سیزدهم، موضوعات حضور بانوان در مناصب مدیریتی و جوانی جمعیت و خانواده محور را با جدیت دنبال می‌کند. سه دوره آموزشی در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت بانوان در محیط کار و خانواده با استقبال بی‌نظیر برگزار شد.