شناسهٔ خبر: 158972 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

تخصیص زمین در دولت سیزدهم ۸ برابر دولت‌های قبل

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در طرح مسکن مهر دولت‌های قبل ۵۹۰ هزار واحد را تحویل داد که زمینی حدود ۵ هزار هکتار به آن تخصیص یافته بود، اما اکنون دولت سیزدهم ۴۰ هزار هکتار زمین را برای نهضت ملی مسکن تعیین کرده که حدود ۸ برابر آن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، گفت: طرح بزرگ نهضت ملی مسکن به سرعت در حال پیشروی است و هر روزی که می‌گذرد توفیقات این طرح بیشتر از گذشته روشن می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد.

مالکی گفت: مکان‌یابی بیش از ۵۰ نقطه شهرک را در این طرح مصوب کردیم. در بخش زمین نسبت به گذشته توفیقات بسیار خوبی به دست آمده است. در مسکن مهر دولت‌های قبل در مجموع ۵۹۰ هزار واحد تحویل شده که زمینی حدود ۵ هزار هکتار به آن تخصیص یافته بود، اما اکنون ما عدد ۴۰ هزار هکتار را اعلام می‌کنیم که حدود ۸ برابر آن مقدار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از ابعادی که قانون‌گذار بر اساس آن اجازه تامین زمین را داده مشارکت دستگاه‌هایی است که زمین دارند. البته همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی با طرح نهضت ملی مسکن هم بسیار خوب بوده و هیچ مضایقه‌ای نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات مربوط به اراضی آزاد دانشگاه‌ها بود که با برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها برای هیات‌های علمی برای خودشان مسکن ساخته می‌شود و ما مشکلی برای بحث زمین نداریم.