شناسهٔ خبر: 158988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانور نظارتی کنترل بلیت اتوبوس در استان یزد برگزار شد

مانور نظارتی کنترل بلیط اتوبوس در یزد در آستانه فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل مسافر در استان یزد، مانور نظارتی کنترل بلیط اتوبوس با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، با فرارسیدن ایام نوروز حجم سفرها به مقصد و از مبدأ استان افزایش می یابد، در همین راستا بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی مسافر از جمله تعیین نرخ کرایه مناسب و همچنین نظارت بر کنترل بلیت، یکی از اولویت‌های این اداره کل است.

در همین راستا مانور نظارتی کنترل بلیت اتوبوس با ریاست محمد رستگاری مدیرکل، محمد رضا بشیری معاون حمل و نقل، میلاد رضایی رئیس حراست، علیرضا مشرف مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی ، بهنیافرد رئیس اداره حمل و نقل مسافر، نمایندگان انجمن های صنفی شرکتهای حمل و نقل مسافر و رانندگان، برگزار شد.

محمد رستگاری در حاشیه این مانور اظهار کرد: با توجه به اینکه زمزمه های افزایش نرخ کرایه از سوی دولت به گوش می‌رسد و از سوی دیگر در سال جدید نیز شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود، لذا به جهت رعایت حال استفاده کنندگان از ناوگان حمل و نقل، تمامی تلاش مجموعه راهداری بر این است که منطقی و معقول ترین نرخ تعیین شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه تلاش می شود نرخ کرایه به وضعیت مطلوب تری نسبت به شرایط موجود تغییر پیدا کند، افزود: در سال آینده با هماهنگی و همفکری مجموعه حمل و نقل، فرمانداران شهرستان ها و نمایندگان انجمن های صنفی و رانندگان، ضمن در نظر گرفتن شرایط شهروندان و مقتضیات هر شهرستان، نرخ کرایه جدید و مناسب تعیین و ابلاغ خواهد شد.

رستگاری با تأکید بر اینکه مناسب سازی نرخ یکی از ضروریت های حوزه حمل و نقل است، تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه مستلزم افزایش و ارتقاء کیفیت خدمات به استفاده کنندگان بوده و این دو مهم باید به موازات یکدیگر به جایگاه مطلوب برسد. چرا که افزایش قیمت و ارائه خدمات نامطلوب قطعاً نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارتقاء خدمات صرفاً به موضوعات مالی ختم نمی شود، خاطرنشان کرد: ارتقا کیفیت خدمات باید برای مردم ملموس باشد که در این زمینه می توان به نوع برخورد و رفتار راننده با مسافران، عدم تأخیر در ساعت حرکت، توقف های به موقع برای نماز، غذا و استفاده از سرویس بهداشتی و .... اشاره کرد.

این مقام مسئول بر نگاه ویژه و حمایتی راهداری به حوزه حمل و نقل تأکید کرد و گفت: عملکرد خوب راهداری، نمادی برای استان در کشور محسوب می شود، لذا تمامی تلاش ما این است که بتوانیم رضایت مردم و متصدیان حمل و نقل را جلب و امنیت اخلاقی و روانی استفاده کنندگان را حفظ کنیم‌.

رستگاری ادامه داد: در قالب مانور نظارتی کنترل بلیت اتوبوس ضمن بررسی صورت وضعیت صادره و مقایسه با فروش بلیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر، ایمنی ناوگان و تجهیزات و همچنین نحوه نظارت مدیران فنی بر عملکرد اتوبوس‌ها مورد کنترل و بررسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اضافه کرد:هرگونه تخلف در این بخش با جدیت در قالب کمیسیون‌های ویژه حمل و نقل مورد رسیدگی و برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.