شناسهٔ خبر: 15900 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جنبی دومین کنفرانس بناهای بلند:

چهارراه ایمن، چهارراه زندگی ایران‌شهری است

وزیر راه و شهرسازی دومین کنفرانس بناهای بلند با تاکید وزیر راه و شهرسازی بر حل مشکلات شهرهای کنونی با تعیین ضوابط و اجرای آنها به روش بازخوانی اندیشه ایران‌شهری در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین کنفرانس بناهای بلند با همت وزارت راه و شهرسازی در حالی روز گذشته ۳۰ آذرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران کار خود را آغاز کرد که افتتاحیه این کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی و بازدید وی از غرفه‌های مختلف همراه شد.

دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه دومین کنفرانس بناهای بلند ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف حاضر در این کنفرانس در غرفه چهارراه ایمن حاضر شد و چنین نوشت: «بسمه تعالی/ چهارراه ایمن چهارراه زندگی ایران‌شهری است، زنده باد زندگی.»

بنا بر این گزارش، دکتر عباس آخوندی یکی از وزرای کابینه دولت یازدهم است که از ابتدای وزارت خود با اندیشه ایران‌شهری در حوزه راه و شهرسازی به دنبال راه کارهای حل معضلات و چالش‌های زندگی معاصر در حوزه‌های راه و شهرسازی، با باززنده‌سازی اندیشه‌ها و تدابیری است که با فرهنگ و زندگی ایرانیان در تعامل است اما در دوران معاصر به گفته سیدمحمد بهشتی رئیس میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل بی تدبیری برخی از دولت‌ها به فراموشی سپرده شد.

......................................................................................................

مقاله وزیر راه و شهرسازی را در مورد ایران‌شهری اینجا بخوانید.

......................................................................................................

گفتنی است دومین کنفرانس بناهای بلند به همت وزارت راه و شهرسازی به دبیری علمی حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ۳۰ آذرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران شروع شده و قرار است با برگزاری ۲۸ کارگاه تخصصی در زمینه صنعت ساخت و ساز، حقوق، مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی طی ۳ روز ادامه پیدا کند. اختتامیه این کنفرانس نیز با رونمایی از ضوابط بلندمرتبه‌سازی توسط پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اعلام برگزیدگان برتر بخش مقاله ۲ دی ماه به کار خود پایان می‌دهد.

همچنین در دومین کنفرانس بناهای بلند سیدمحمد بهشتی رئیس شورای سیاستگذاری، محمدسعید ایزدی دبیر شورای سیاستگذاری، منوچهر شیبانی‌اصل دبیرکارگروه قوانین و مقررات، حسین عبده تبریزی دبیر کارگروه اقتصاد و مالی، احمد مسجد جامعی دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی، محمود گلابچی دبیر کارگروه تکنولوژی و ساختمان، محمدرضا حافظی دبیر کارگروه معماری و شهرسازی و شادمهر راستین دبیر اجرایی دومین کنفرانس بناهای بلند را برعهده دارند. /

نظر شما