شناسهٔ خبر: 159000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحویل زمین به ۸۸۱ خانوار استان همدان در راستای پویش کشوری مهدوی

. مدیر کل راه و شهر سازی استان همدان در جریان آئین واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت استان همدان گفت: ۷۰۰ قطعه زمین در استان همدان به ۸۸۱ خانوار تحویل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (همدان) عصر روز چهار شنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۲ آئین واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین  به ۸۸۱ خانوار در راستای  ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان همدان با پوشش زنده خبری از شبکه استانی همدان برگزار شد.

صالحی امیر مدیر کل راه و شهر سازی استان همدان در جریان آئین واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت استان همدان گفت: ۷۰۰ قطعه زمین در استان همدان به ۸۸۱ خانوار تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: پیرو ابلاغ دستور العمل اجرایی ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط مقام عالی وزارت و با عنایت به عظم جدی دولت در خصوص طرح های حمایتی مسکن جهت خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر، همزمان با کل کشور کارگروه ویژه ای در اداره کل جهت تسریع در روند تخصیص زمین به متقاضیان این طرح تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی حجم بالای متقاضیان این طرح و عدم وجود امکانات لازم جهت ساماندهی، اقداماتی از قبیل عقد قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت جهت برون سپاری پروسه تشکیل پرونده متقاضیان طرح جوانی جمعیت انجام و به جلسات متعددی جهت توجیه، آموزش و راه اندازی دفاتر پیشخوان سطح استان صورت گرفت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تا تاریخ تنظیم این گزارش ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ تعداد ۸۰۳۶ نفر متقاضی پالایش نشده در سطح استان در سامانه طرح های حمایتی مسکن (جوانی جمعیت) ثبت نام کرده اند که از این تعداد  پرونده ۱۱۱۳ تایید نهایی و ۱۶۸۶ پرونده تایید اولیه شده اند. از آمار مذکور تعداد ۲۴۱۹ خانوار ۴ فرزندی و ۵۶۱۷ خانوار ۳ فرزندی اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ساماندهی متقاضیان و مدیریت دفاتر پیشخوان به خوبی در حال پیشرفت بوده و عمده مشکلات تخصیص زمین که با دستور و پیگیری استاندار موضوع تامین زمین در اکثر شهرهای استان مرتفع شد.

صالحی امیر تصریح کرد: با توجه به اولویت خانواده های دارای چهار  فرزند زیر ۲۰ سال به بالا  در تحویل زمین، این خانواده ها در اولویت تحویل اراضی قرار گرفتند که لازم به ذکر است با توجه به قانون جوانی جمعیت، هزینه آماده سازی اراضی برای خانواده های فوق الذکر رایگان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در پایان گفت: در قالب پویش سراسری که در کل کشور با عنوان "پویش مهدوی" برگزار می‌شود،  در استان همدان نیز تعداد ۷۰۰ قطعه شهرستان همدان (متقاضیان شهرهای همدان و قهاوند) ۴۸۴ قطعه، شهر نهاوند ۶۴ قطعه، شهر کبودراهنگ ۵۵ قطعه،  شهر فامنین ۶۲ قطعه و شهر قروه درجزین ۳۵ قطعه آماده تحویل است که به ۸۸۱ خانوار در سراسر استان، تحویل می شود.