شناسهٔ خبر: 15901 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

احمد مسجد جامعی خبر داد:

حمایت شورای شهر تهران از تعیین ضوابط ساخت بناهای بلند/ سند بلندمرتبه‌سازی تعیین‌کننده تصمیمات آتی حوزه شهرسازی

احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام حمایت شورای شهر تهران از تدوین سند ضوابط ساخت بناهای بلند، تصمیمات آتی شهرسازی را تابع این سند مهم دانست و گفت: تعیین ضوابط می‌تواند اهرمی برای کاهش میزان تخلفات در سطح شهرها باشد.

احمد مسجد‌جامعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه و چگونگی همکاری شورای اسلامی شهر تهران با وزارت راه و شهرسازی در زمینه اجرای ضوابط بناهای بلند توسط شهرداری گفت: چنانچه ضوابط ساخت و ساز بناهای بلند توسط شورای‌عالی معماری و شهرسازی به تصویب برسد قاعده‌ای می‌شود که منشا‌ اثر است و شورای اسلامی شهر تهران نیز پشتیبان این سند خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت تصویب ضوابط و اجرای آن توسط سازمان‌های مجری همچون شهرداری افزود: وقتی صحبت از تخلفات در زمینه شهرسازی می‌شود بیشترین نگاه متوجه کلانشهرهایی همچون تهران است که تعیین ضوابط می‌تواند اهرمی برای کاهش میزان تخلفات در سطح شهرها باشد.

دبیرکارگروه اجتماعی دومین کنفرانس بناهای بلند که هفته گذشته در تهران برگزار شد درباره دلایل وقوع تخلفات حوزه شهرسازی تاکید کرد: وقتی ضوابطی وجود ندارد تخلفات در سطح خرد و کلان را شاهد هستیم که تعیین ضوابط ساخت و ساز بناهای‌بلند می‌تواند به کاهش تخلفات بینجامد.

 مسجدجامعی در پایان گفت: تدوین سند ساخت و ساز بناهای بلند قدم مهمی است که پس از تصویب و ابلاغ آن می‌توان حرکت‌های بعدی را به درستی برداشت. /

نظر شما