شناسهٔ خبر: 159021 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

ساخت مدارس در طرح نهضت ملی مسکن سرعت می‌گیرد

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تأکید بر سرعت عمل در ساخت مدارس در طرح نهضت ملی مسکن و انعقاد تفاهم‌نامه در این زمینه گفت: هزینه ساخت مدارس به صورت ۵۰ درصد مشارکت بین ما و اداره کل نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی، گفت: ۸۰ همت برای تکمیل زیرساخت‌های سایت‌های نهضت ملی مسکن کشور نیاز است که این زیرساخت‌ها را به نحو احسن در راستای رفاه مردم ایجاد خواهیم کرد.

مالکی اظهار کرد: همه تلاش ما این است که خدمات مختلف در سایت‌های نهضت ملی مسکن به خوبی ایجاد شود تا مردم در زمان اسکان دچار مشکل نشوند.

به گفته وی؛ قرار نیست مردم مانند طرح مسکن مهر در برخی استان‌ها هنوز از نظر زیرساخت‌ها دچار مشکل باشند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دولت قبل خوب می‌دانست که ساخت مسکن نیازمند کار جهادی است به همین خاطر با انتقاد از طرح مسکن مهر هیچ ورودی در زمینه ساخت مسکن نداشت اما دولت سیزدهم علیرغم همه سختی‌ها و مشکلات به صورت جهادی و انقلابی در این زمینه وارد میدان شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر سرعت عمل در ساخت مدارس در طرح نهضت ملی مسکن و انعقاد تفاهم‌نامه در این زمینه افزود: هزینه ساخت مدارس به صورت ۵۰ درصد مشارکت بین ما و اداره کل نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه ساخت کلانتری هم باید با نیروی انتظامی تفاهم انجام شود، گفت: ساخت مسجد هم ضروری است و جای نگرانی برای تأمین اعتبار نیست.

مالکی ادامه داد: اگر بخش خصوصی برای ساخت درمانگاه، ورزشگاه و سایر امکانات اعلام آمادگی کند، باید سریعتر زمین را در اختیار آنها بگذارید تا کارها بدون تأخیر انجام شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، زیرساخت‌ها و واحدهای تجاری باید همزمان شروع شود تا زمان استقرار، مردم در دریافت خدمات و سایر واحدهای تجاری دچار مشکل نشوند.