شناسهٔ خبر: 159034 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده ای در هفته ای که گذشت؛

مصرف ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور/ راه اندازی نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای فوق سنگین

راهسازی مصرف ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور و راه اندازی نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای فوق سنگین مهمترین عناوین خبری حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته محسوب می شوند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین عناورین خبری حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شرح زیر است.

۱۰۸ پروژه احداث بزرگراه و بهسازی راه اصلی تا پایان ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود 

اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های ساخت‌،توسعه و نگهداری زیربناهای حمل‌ونقل جاده‌ای، ایمنی راه‌ها و ترانزیت کالا در دولت سیزدهم به همراه مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده تاکنون و قابل بهره‌برداری تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شدند.

سامانه جامع حمل‌ونقل بین‌المللی در بخش کالا و مسافر به بهره‌برداری رسید 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بهره برداری کامل سامانه جامع حمل و نقل بین المللی در بخش کالا و مسافر در بهمن ماه امسال خبر داد.

۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور مصرف شده است 

معـــاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات ساخت و بهسازی جاده‌های کشور در سال جاری ۱۰ درصد رشد داشت، گفت: ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور مصرف شده است.

همکاری ایران و ارمنستان برای ساخت پل اتومبیل‌رو نوردوز-آگاراک 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با معاون وزیر زیرساخت‌ها و توسعه دیجیتال ارمنستان دیدار کرد و مقرر شد؛ احداث پل جدید اتومبیل رو در پایانه مرزی نوردوز-آگاراک تا یک ماه از تاریخ امضای تفاهم‌نامه در دستور کار وزارتخانه‌های ذی‌ربط دو کشور قرار گیرد.

خرید ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از خرید ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان خبر داد.

پنج استان در صدر سفرهای تعطیلات نیمه شعبان 

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در تعطیلات منتهی به نیمه ماه شعبان و ولادت حضرت ولیعصر(عج)، استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان‌های مقصد سفر هموطنان قرار دارند.

نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای فوق سنگین کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود 

مدیرکل راهـداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، گفت: اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای فوق سنگین کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود.