شناسهٔ خبر: 159084 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد:

مراسم گرامیداشت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، انجام شد

29بهمن خدمات‌رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری آذربایجان شرقی برای اعزام ۲۲۰۰ نفر در قالب کاروان دیدار رهبری

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی  کاظم تیمورزاده؛ معاون حمل ونقل؛ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۷۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران دیدار با رهبری در نظر گرفته شده بود که ۲۲۰۰ نفر را به تهران منتقل کردند.

کاظم تیمورزاده گفت: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود برای خدمت رسانی به مردم استان، ۷۵ دستگاه اتوبوس را برای اعزام مردم استان به تهران در نظر گرفته بود که از ساعت ۱۹ شنبه ۲۸ بهمن به سمت تهران حرکت کرده و صبح روز بعد بدون هیچ مشکلی مسافران را به مقصد رساندند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و پلیس راه استان به همراه انجمن مربوطه بازدید های فنی از اتوبوس ها را انجام دادند تصریح کرد: به رغم اینکه کارشناسان ما طبق چک لیست های مربوطه سلامت فنی اتوبوس های مربوطه را تایید کرده بودند، سه دستگاه اتوبوس معین به دنبال این اتوبوس ها ارسال شد تا اگر به هر دلیلی اتوبوسی نتوانست کار انتقال مسافران را انجام دهد، مسافران به اتوبوس معین منتقل شده و جا نمانند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۷۵ راننده و به همین تعداد کمک راننده، آموزش های لازم را دریافت کرده بودند تا مسافران را در کمال صحت و سلامت به مقصد رسانده و برگردانند.

تیمورزاده افزود: مجمتع های بین راهی و نمازخانه های موجود در مسیر نیز طبق بررسی های صورت گرفته آمادگی پذیرایی از مسافران را داشته و به مسافران خدمات رسانی کردند. وی گفت باتوجه به نزولات جوی و بارش باران وبرف درمسیرکاروان، اکیپهای راهداری باحضورفعال درمحورها اقدام به برف روبی وایمن کردن مسیر حرکت کاروان کردند.

وی با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل زمینی بخش مهمی از جابه‌جایی مسافر و بار کشور را برعهده دارد گفت: ناوگان اتوبوسی آذربایجان شرقی در برهه های مختلف از جمله ایام اربعین، دهه پایانی ماه صفر و سایر مناسبت ها، بار اصلی جابه‌جایی هم استانی ها را بر عهده می گیرد.

گفتنی است مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ در گرامیداشت چهلم شهدای قم قیام‌ کرده و نهضت چهلم ها را در کشور به راه انداختند که این چهلم ها در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان منجر شد.

از سال ۱۳۸۱ تاکنون جمعی از مردم آذربایجان شرقی به نمایندگی از اقشار مختلف مردم استان برای گرامیداشت سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن تبریز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و از رهنمودهای ایشان بهره مند می شوند.