شناسهٔ خبر: 159116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان  به مناسبت روز مهندس 

مهندس اسماعیلی اصغر زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در پیامی روز مهندس را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)؛اصغراسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ضمن گرامیداشت اعیاد مبارک شعبانیه، طی پیامی پنجم اسفندماه، سالروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت که متن پیام به شرح زیر است:

دانش اگر همراهِ استعداد خواهد شد
از واژه‌ای مثل مهندس یاد خواهد شد

آمیخت با داناییت وقتی توانایی
هر جا بیفتد راهِ تو، آباد خواهد شد

پنجم اسفند بهانه ای است برای پرداختن دوباره به مفهوم گرانبار خلاقیت و ابتکار معنایی خوش‌ترکیب از به هم‌آمیختگی توانایی و دانایی

راهی که جز به آبادی و آبادانی ختم نمی شود
مسیری که چراغی مانند باور و تعهد و اعتماد آن را روشن می کند.

پنجم اسفندماه زادروز خواجه نصیرالدین طوسی یکی از بزرگترین چهره های علمی جهان اسلام  است که به نام روز مهندس در تقویم ملی ایران آمده است.

این روز ارزشمند برای بزرگداشت جایگاه مهندسی است چرا که شکوفایی تمدن بشربرآیند ایده های مهندسین تلاشگر است. 

نامگذاری روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، به عنوان شخصیتی نمونه و الگو در مهندسی ایران اسلامی، در راستای توجه به نقش والا و ارزنده تلاشگران این عرصه است و مهندسان ایرانی با ابتکار و خلاقیت ذاتی خود و با اتکا به تعهدهای اخلاقی همواره زمینه ساز رشد و پیشرفت کشورمان بوده اند. 

تاریخ پر افتخار ایران اسلامی مدیون دانشمندان و مهندسان فرهیخته ای است که پایه گذار تمدن بزرگ اسلامی و ایرانی برای این مرز و بوم شده اند.

مهندسان به عنوان سرمایه های بی بدیل ایران اسلامی  نقش شگرفی در توسعه، پیشرفت و آبادانی دارند چراکه همواره در مسیر خدمت و آبادانی کشور قدم برداشته اند و خوشبختانه در استان زنجان هم مهندسین در اجرای طرح عظیم نهضت ملی مسکن جهادگونه تلاش می کنند.

اینجانب روز مهندس و تقارن این روز با اعیاد شعبانیه  را به جامعه مهندسین فرهیخته به ویژه مهندسان پرتلاش، با انگیزه و متعهد استان زنجان و همکاران خود در مجموعه نظام مهندسی ساختمان و  راه و شهرسازی استان تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی عزت و سربلندی ایران اسلامی و سلامتی و سعادت را از درگاه خداوند متعال خواستارم.