شناسهٔ خبر: 159136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد؛

ضرورت توجه به محلات کم برخوردار در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری‌ها

جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شهرداران خواست در تنظیم بودجه، اعتبارات و پروژه‌های سال ۱۴۰۳ به محلات کم برخوردار به صورت ویژه توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شهرداران استان تهران خواست با توجه به توان بالای شهرداری‌های استان توجه خود را به معضلات و محرومیات محلات کم‌برخوردار معطوف نموده و در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه مشترک اقدام و عمل کنند.

وی تصریح‌کرد: در کنار توجه به پروژه‌های بزرگ زیر ساختی همچون احداث مترو، فرهنگسرا یا راه‌های ارتباطی نباید از رسیدگی به کاستی‌ها و مشکلات محلات حاشیه‌ای و کم‌برخوردار غفلت کرد و این موضوع می‌بایست در تنظیم بودجه‌های سال ۱۴۰۳ توسط شهرداری‌های استان ملاک نظر و عمل قرار بگیرد.

جنتی افزود: اهمیت آینده نگری در تدوین بودجه شهرداری‌ها با تمرکز بر اولویت‌ها و خواسته‌های مردمی در محلات کم‌برخوردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی با شهرسازی اصولی، ایمنی و امنیت محلات کم‌برخوردار یک اصل واجد ارزش است، همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن تشکر از ۶ شهرداری که بسته‌های تشویقی شهرسازانه بافت‌های ناکارآمد را بومی و مصوب کرده‌اند، آمادگی خود را برای تصویب مدارک و مستندات سایر شهرها در دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ استان اعلام می‌دارد.