شناسهٔ خبر: 159172 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۸۰ درصدی بهسازی و بازسازی خطوط ریلی در دولت سیزدهم

خطوط ریلی مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن از رشد ۸۰ درصدی بهسازی و بازسازی خطوط ریلی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از شروع دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بهسازی و بازسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روح اله تقی زاده مدیرکل خط و سازه‌های فنی شرکت راه‌آهن گفت: با بسیج منابع، تجهیزات و تکیه‌بر توان همکاران پرتلاش شرکت در مناطق و ستاد، از شروع دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بهسازی و بازسازی شد.

وی افزود: مجموعه خطوط اصلی و فرعی راه‌آهن ۱۵ هزار کیلومتر بوده و نگهداری و حفظ و ارتقای آماده به کاری خطوط راه‌آهن، امری شبانه روزی و بدون وقفه است که بسته به شرایط فنی، شامل نگهداری جاری، بهسازی، بازسازی و نوسازی خطوط است.

تقی زاده ادامه‌داد: این فرآیند بسته به ترافیک، عمر و … می‌بایست در زمان مشخص انجام شود و اگر هر کدام در زمان مناسب انجام نشود منجر به افزایش هزینه‌های نگهداری و کاهش کیفیت خطوط می‌شود.

مدیرکل خط و سازه‌های فنی شرکت راه‌آهن گفت: متأسفانه در دو دهه گذشته منابع کافی برای این انجام عملیات بهسازی و بازسازی خطوط، تأمین نشده و هر ساله بر تکالیف انباشته این حوزه اضافه شده است و علی رغم رشد خوب عملیات در سال‌های اخیر، تا جبران تکالیف انباشته سنوات گذشته، فاصله زیادی است و در صورت واگذاری منابع مورد نیاز، توان جبران بخش زیادی از این تکالیف وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن، وی تأکید کرد: به‌دلیل اهمیت موضوع، انجام بهسازی و بازسازی در دستور کار جدی قرار گرفته و با برنامه ریزی و بسیج منابع و امکانات و تکیه‌بر توان همکاران شرکت راه‌آهن، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بهسازی و بازسازی شد که نسبت به دوره قبل از آن رشد ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل خط و سازه‌های فنی شرکت راه‌آهن گفت: در حال حاضر علاوه بر کارگاه‌های نگهداری خط، بیش از ۱۰ کارگاه فعال بازسازی و بهسازی و یا جوش طویل خطوط، در سطح شبکه ریلی داریم که از زحمات همه عزیزان فعال در این عرصه از جمله کارگران و تکنیسین‌های زحمت‌کش، متخصصین حوزه ماشین آلات و تمامی همکاران در مناطق و ستاد تشکر می‌کنم.