شناسهٔ خبر: 159206 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار بارش‌های سیلابی در ۱۱ استان/پیش‌بینی کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در کشور

بارندگی- بارش برف در جاده های مواصلاتی کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای در کشور، نسبت به وقوع بارش‌های رگباری و سیلابی در ۱۱ استان کشور هشدار داد.

 فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی امروز در استان‌های گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است.

 کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در نوار غربی و جنوبی کشور از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود، ولی در سایر مناطق بارش برف‌وباران ادامه دارد.

 گودرزی توضیح داد: عمده بارش‌های فردا در سواحل دریای خزر، قزوین، البرز، تهران، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی است که برای فردا بیشینه بارش برای جنوب سیستان و بلوچستان است که به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید است.

 به گفته وی، سه‌شنبه در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب، و دامنه‌های جنوبی البرز، غرب سواحل دریای خزر، مناطقی از شرق و جنوب شرق بارش پراکنده ادامه دارد. چهارشنبه نیز با ورود سامانه بارشی بعدی سامانه بارشی تقویت می‌شود و به‌تدریج تمامی مناطق کشور به جز شمال شرق، بارش دارند.

 وی گفت: از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور هوا سرد می‌شود و میانگین کاهش دما در کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه است.

 کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آب‌های جنوب کشور تا روز سه‌شنبه مواج است. تهران آسمان ابری، همراه با بارش باران و برف و وزش باد دارد. فردا نیز بارش‌ها در کشور ادامه دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۷ درجه بالای صفر می‌رسد.