شناسهٔ خبر: 159228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد از مرز مهران ۴۰ درصد افزایش یافت

مرز مهران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از افزایش ۴۰ درصدی تردد در مرز مهران در یازده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: در ۱۱ماهه امسال تردد مسافر از پایانه مرزی شهید سلیمانی (مرز مهران) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه هفت میلیون و ۴۴۰ هزار و ۵۰۲ نفر مسافر ایرانی و خارجی در یازده‌ماهه امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند، اظهار داشت: این تردد در مدت مشابه سال قبل با پنج میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۱۵ نفر تردد ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام با اشاره به تردد مسافران ایرانی در این بازه زمانی، گفت: مسافران ورودی مرز مهران سه میلیون و ۲۸۵ هزار و ۷۲۶ نفر و خروجی‌ها از این مرز نیز ۳ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۲۶ نفر بوده است.

 چشمه خاور به ورود و خروج اتباع خارجی نیز اشاره داشت و گفت: همچنین در این مدت یک میلیون و ۴۰ هزار و ۵۷۶ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران تردد کرده‌اند که از این تعداد ۶۰۵ هزار و ۹۲۴ نفر به کشور ورود و ۴۳۴ هزار و ۶۵۲ نفر نیز از مرز مهران خارج شده‌اند.

 اهمیت مرز مهران به‌واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق، آن را به اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران تبدیل کرده است. در ایام اربعین امسال نیز بیش از ۵۵ درصد زائران اربعین حسینی از این مرز تردد کرده‌اند.